Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Bildkavalkad julen 2011!

Kategori: Allmänt

Osså var allt över för denna gång! Hann med allt tror jag, och lite till :)

Bilderna får tala för sig själv, och mina eminenta bildtexter såklart ;)

Var som sagt sjukt osugen på julmat den 23:e så det fick bli tapas istället!


Och eftersom vi är en modääääärn familj så umgås vi inte när vi ätit klart...

Vi leker med våra smartphones istället!

Sen race hem till mamma för skinkmacka!

Där även granen skulle kläs...


Amen hjälp till nudå... Är den inte lite sne??? Nej inga röda! Vafan har vi slut på glittret?? Aah julefrid.... :)


Dödskoncentration på att hänga upp kulorna....


Julafton invigdes med 5-kmrundan i Tyresta

Där Stefan fick syn på en död gädda han såklart var tvungen att peta lite  på...


Sen pillipiffade vi och åkte till mamma igen för julaftonsmaxande!

En stund i massagestolen och lite 47:an löken innan Kalle :)

De som fick julklappar :)


Som att jag inte skulle orka min tallrik... Slå vad ni, jag går hem med pengarna! :)

Men inte en chans att jag missar efterrätten!

Småkakor är sjukt underskattat!


På juldagen åt vi liiite till :)

Zorro har lagt ner verksamheten för dagen...


Dödsle på julmat på annandagen så fram med grillen! Lammkotletter, rotfrukter i ugn och fetaostcreme satt som en smäck!

Sen kom dagen vi ALLA väntat på.... Min 25-årsdag ;)


Hembakade croissanter som S. fixat till min dunderfrukost jag blev väckt med :)


Lite jox på dagen, inte ett dugg sugen på tårta var jag så jag struntade helt enkelt i det! Gjorde en blåbärscheesecake och en citronmaräng-paj :) Och köpte lemon curd på burk, hör och häpna! ;) Tycker faktiskt det är skittrist att göra och då får man fuska!

Ringde på dörren vid halv två, in kliver J, E och pappa!


Surprise! :D

Fick en massiv baksten i granit som första present! Den ska det pizzas på vill jag lova :D

Upp med håret om du ska bränna... Och glöm inte att pluta med läpparna ;)



I löööve my burner! S. måste visa mig varje gång hur den funkar men sen så ;)


Mosters stortjej! :)


Äntligen var det dags för de STOOORA paketen!

Nä... först läsa kortet... Vem kom på den idén egentligen??? Man vill ju ÖPPNA!!!


Åh tjofräs i backen och satan i gatan och dra mig baklänges!!! Det är en KITCHEN AID!!!! :D


Ett paket till!!!!


Med glasskålen :D Tack gud och amen, mitt liv är nu komplett!


Packad med tillbehör :)


Pustar ut efter ansträngningen :)


Mitt mål är att kunna göra minst en grej i alla recept med min nya älskling! Upp med handen ni som tror att jag lyckas ;) Fick boken av min käre storasyster, hon känner mig hon! :)


Mycket fina blommor fick jag :)


Avslutade alltihop med hämtpizza och en bibba rödvin! Komplett med utube-klipp på våra smartphones... Vi är som sagt en modääärn familj!

Tack mamma, Micke, pappa, Kinna, Johan, Emelie, mormor, Sven, Pernilla, Stefan, Ida, Alva, morfar, Ulla, Maria & Peter och alla ni andra som gjorde denna dag toppen!

Och ett speciellt tack till dig älskling som smusslat, messat, ljugit och stått ut med mitt humör sista månaden... Gudars vad jag är som en tonåring ibland asså ;)
PUSS på're! :)


Husuppdatering kommer.... Mycket på gång nu :)

Hoppas ni alla har haft en fröjdefull jul!

Puss & kram!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: