Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Fredag kväll... Igen!

Kategori: Allmänt

Det är nog inte bara jag som tycker att veckorna flyger förbi fortare än en kollibri på parningsjakt men jag som bara "jobbat" två dar den här veckan är helt off track! Jag var ju på utbildning mån-ons
och då blir det liksom konstigt sen! Har haft tisdag i huvudet hela dagen samtidigt som jag
varit på den skola jag ALDRIG är på på tisdagar... Lagomt förvirrat alltså! Stackars elever ;)

Eftersom "någon" d.v.s. min käre bror tyckte att det var dåligt med bloggandet så skriver jag
ett inlägg nu trots att jag inte har så mycket nytt att rapportera! Jag kan ju liksom aldrig
låta honom få rätt, det skär i ryggraden då! ;)

Imorse när jag åkte till jobbet var det lätt topp 5 "värsta morgonen att befinna sig
någonstans annat än i sängen" D.v.s man torde ha varit helt sjuk i huvudet om man
inte sjukanmälde sig och insåg att det kan aldrig komma nåt bra av det här... Blåste så brevlådslocken hade technotakt!
Tuffade på i sakta mak och tog mig som alltid *peppar peppar* till jobbet safe! Men några inandningar och knipövningar blev det när jag såg vad andra bilar hade för sig i filerna bredvid... Jag menar JESUUUS, bara för att man har 4 wheel drive är man ju inte odödlig... Nä, jag och babben höll oss på den säkra sidan och det gick så bra så!


Bild från när jag åkte hem... Ni riktigt känner palmerna som vajar i vinden och hur jag
sippar en pina colada bakom ratten va?! Tröttsverige....

Häromdagen var det däremot fint när jag gick till Kungsholmen från Långholmen

Bild tagen på toppen av Västerbron... Om ni kisar så ser ni Kaknästornet där borta liiite till höger bor vi ;)

Ikväll var jag sådär "inspirerad" igen, och kände för att laga mat!
Ringde då upp våra bättre halvor (Johan och Emelie) och frågade om de ville ha mat...
Och eftersom J. roat sig i Gööötlaborg igårkväll med julbord och turné på Avenyn och ungefär var lika pigg som en skadeskjuten bäver så tackade de ja ögonaböj ;)

Till förrätt gjorde jag fetaostknyten med ost, tomat, citronolja och lite salt och svartpeppar uppepå, skjuts in i ugnen på 250 grader och sen bara vänta tills det vart mjukt :) Kanske ska tillägga att de var inslagana i folie ;)
Gjorde vitlöksbröd till att doppa i oljan, gott var det!

Sen hade jag några kycklingfiléer som jag la i en form och la skivor av mozzarella på, lindade runt "parma" (yeah right, när jag ska ha det i matlagning köper jag oftast bröderna pärsons kallrökta skinka, funkar finfint och mycket billigare än fancy schmans parma) Kryddade med lite timjan, basilika och nåt mer, inte så noga, salt och peppar. Gjorde sen en sås på grädde, vitlök, kycklingfond och balsamvinäger som jag bara hällde över och in i ugnen till 68 grader. Jag kör ALDRIG kyckling till 70, det blir så trådigt då tycker jag!


På väg in i ugnen!



Sen gjorde jag en sötpotatispuré till och lite haricot verts, gott!
Skulle gjort efterrätt också men kom helt av mig, vi var alla rätt mätta :)

Nu blir det faktiskt till att sussa snart, imorgon är det pingelmys för hela slanten och sen direkt ut till Bålsta!

Hoppas ni alla har en skön fredagskväll :)

Puss & kram!