Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Aj! (igen)

Kategori: Allmänt

Fick bli en hemmadag idag i soffan... Lyckades kliva på en spik igår som gick rätt genom skosula och två par stumpor! Ska bespara er bilderna men liiite svor jag allt ;) Imorse kunde jag inte stödja på foten så det var bara inse faktum och stanna hemma. Yrkesskada kallar jag det hehe :D

Men vi har hunnit med mycket annat som inte innebär ojande över en spik!


S. gör det sista på avloppet


Klart! "Bara" att skotta tillbaka singlet och använda rakan för att få ut det igen... GUDARS vad det var tungt! Bra träning :)

Sen när det var någotsånär rakt kunde vi börja lägga ut cellplasten som alltså är ett fancy schmanzy ord för helt vanliga frigolitplattor.. Jorå, fint ska de va ;)


Första på plats :D


Tips från coachen: Om ni ska såga frigolit - klä in er i plastfolie från topp till tå så slipper ni se ut som en drug deal gone bad!


Detta kändes som värsta lyxliret att lägga ut efter allt slit med avloppet :) Tlls jag gjorde illa lilla fossingen vill säga, fast vi körde faktiskt på 2 timmar efter det också så vi gav inte upp!


När vi hunnit detta packade vi ihop för dagen, S. är på tomten nu och jobbar men min prekära situation förhindrar mig från att delta ;)
Så jag ligger snällt i soffan och försöker vila mig i form, får vi se hur det går :)

Fick en glad överraskning idag, ringde på dörren helt plötsligt och utanför stod min käre morfar med en present :) Han hade varit på byggaffärn och köpt najtråd och nån najare (alltså jag vet inte vad det heter men man drar ihop tråden med den) till armeringen, stort tack säger vi för det! S. åkte bort och testade på en gång och den funkade tydligen väääldigt bra :)
Vi är så fantastiskt tacksamma för all hjälp vi får från höger och vänster med allt möjligt, kan omöjligt rada upp alla men ni är guld värda!

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: