Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Kantbalkar och full styrka

Kategori: Allmänt

Dagen har gått som smort :D Vi är ju full styrka igen i LinLin Bygg eftersom min käre bror och svägerska är hemma igen från the big USA, J. har hjälpt oss hela dagen med att få klart kantbalken så vi kan naja armeringsnäten imorgon :) Vad skulle vi göra utan dom???

Veckan har gått i ett rasande tempo! Fick stanna hemma tisdagen också med lilla fossingen innan jag pallrade mig iväg till jobbet på onsdagen... Och då blir ju veckan väääldigt kort ;)


Vattenrören som S. spårat in i frigoliten

Och eftersom jag är kvinna...


så sopade jag! ;)


Äntligen nere i sina hålor!


Och sen på med nästa lager cellplast!


Hjärtväggen får lila förstärkt cellplast.. Naaaw ;)
 
Igår var S. ledig hela dagen och la klart allt och även all golvvärme så idag när vi kom var det dags för kantbalkarna :)


Varmt och skönt för mina frusna små köldpaket till fötter!


J. tar en funderare :)


Två nöjda pojkar som fick kapa armeringsjärn med ett kraftigt verktyg :) Boys and their toys....


Najningen har gått i ett!


På plats! Ska förhoppningsvis stå emot all tyngd ;)


Najar ihop den sista! :D

Imorrn blir det armeringsnät över heeeela plattan, nu ska jag lägga mig raklång i soffan och kolla på en rulle :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: