Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Det blir svårt...

Kategori: Allmänt

att visa bilder när man inte tagit några... ;)
Godkväll! Nä, precis så är det faktiskt, upptäckte att jag inte tagit några nya bilder sen i tisdags... Men jag ska ta lite kort så ni får se framstegen :)
Jag är nyss hemkommen från stallet och luktar också så enligt S. så en dusch står på listan för mig ;) Imorrn är det ju fredag igen och på lördag kommer världens bästa Vickan på besök! Kommer bli en bra helg!
 
För övrigt ÄLSKAR jag Vattenfall för tillfället! Vi behöver ju dra en ny kabel till huset och jag gick in på deras hemsida och tittade runt lite, det kunde kosta allt emellan 50-120000:- att få en nyinkoppling på nybyggda hus så det var med viss bävan jag ringde imorse för att höra mig för mer exakt... Får numret till en snubbe som ska ha koll på såna här grejer, han får fastighetsbeteckningen och knappar lite....
"Ja men du ni har ju ett abonnemang ser jag här"
"Ja, jo hon som ägde innan oss hade en sommarstuga här men nu har vi en kåk på 192kvm så vi måste liksom byta upp oss"
"jaja, okej ja men det här ska inte vara nåt problem, be er elektriker göra en servisändringsanmälan så står vi för kabeln, fast ni får gräva själv!"
"Jaha, ja och vad blir summan då för det lilla kalaset *svettning svettning svettning*"
"Hmm, jag ska kolla..... *mummel i luren* Jo, det blir 3520:-(!)"
"Hahaha va??? Skämtar du? Inte mer?!"
"Äh nu blir jag osäker, ska kolla med kollegan *mera mummel i luren* Nä du det var fel" (mmm tänkte väl det, nu blir det dyyyyrt) "Det är 3525:-"
"Eeh, okej, jag ska nog kunna hosta upp den 5-kronan extra!"
Hahaha ni fattar ju vad bra :D Vi hade ställt in oss på 80.000 efter att surfat runt lite, men once again så visar det sig att vi knipit tomten of tomts!
 
Och så vill jag säga välkommen hem till min älskade mormor som landade imorse 7:05 efter en liten tripp till New York! Min mormor rockar fett, så är det bara :)
 
Ja, så det var en bra dag :) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: