Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Restaurangtips!

Kategori:

Gokväll! Sitter på bussen hem efter en middag i stan med en kompis jag inte träffat på evigheter, och hon har också gift sig under denna tid så det blev en hel del visande av bilder från bröllopet :-) Vi var på Il Tempo på Högbergsgatan, den är nyöppnad efter en makeover - och det blev ju skitbra hörni! Perfekt för en middag mitt i veckan, schysta priser och riktigt bra mat. Har blivit helt allergisk mot krogar som serverar mat som jag lagar minst lika bra hemma, men tar 250:- per rätt... Men idag blev det bra :-) Vi delade först på en antipasto med skinka, oliver, hembakt bröd (tryckte i mig 3 frallor!) och lite annat


Superfräscht och alles lagom!
Sen tog jag en skaldjurspasta (nån som är förvånad?) och Å. tog en rigatoni med kalv, båda jättegoda


Och till dessert fastnade vi båda för samma - päron kokta i vin, saffran och honung med vaniljkräm och mjuka mandelkakor, mums! Uppläggningen svajade väl lite på desserten men den las upp av servisen ute i restaurangen och det är ju authentic italiano :-) Smaken var kanon!


Efter att ha delat på en flaska vin och babblat bort tre timmar ska jag ta mig en kylig prommis hem från bussen och sen väntar sängen, klockan ringde 05:15 imorse så det blir en tidig kväll!
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: