Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Frisk luft

Kategori: Allmänt

Lungarna bubblar nästan över av all frisk luft vi fått idag! Kl. 09:20 sladdade vi in på tomten imorse och hemgången skedde 16:10... När vi kollade termometern när vi klev upp och den stod på -15 grader var vi väl inte precis skitsugna på ren svenska. Men med 3 byxor, 4 lager tröjor, dubbla vantar, raggsockor och mössan i topp så klarade vi oss hela dagen utan att frysa :)

Vi fick hjälp av S. kompis Mark idag som är elektriker med att bygga ett elskåp så vi får byggström under tiden. Nu står det bara precis framför huset eftersom kabeln inte är uppgrävd längre än så men det löser grävarna sen! Mark hade också med sig sin svärfar som hjälpte till, very nice!

Dagen i bilder:


Blir genuint lycklig varje gång jag inser att det här lilla paradiset faktiskt är vårt!


Tänkte värma upp stugan lite till M. som skulle stå där inne och jobba.. Man kan säga att det ungefär var lika lyckat som folie i en microvågsugn... Fick kasta in lite snö och sen hämtade S. kupévärmaren istället ;)


Grymmaste el-killen! Och som älskar när en kamera kommer fram, tackar! :)


Ingen korv idag men hamburgare går också ner :)


Och eftersom både jag och S. mest var i vägen när M. jobbade så bestämde vi oss för att ta ner den vänstra björken...!


Har varit lite skeptisk till det här med att vi skulle kapa träd själva... Men inte anade jag att jag hade en fullfjädrad Tarzan här hemma, träd är ingen match för honom ;)


Jaja, sabba min vedhög bara... Gör det!


Jodå... Veden går att elda med!


Sen promenixade mamma, Micke och Zorro förbi och eftersom vi har "rätt många" hundvänliga pinnar för tillfället så offrade vi några och lekte av oss en stund :)


Snömonster!


"Vi som kom förbi och käkade banankaka och gick igen" Men okej då... Eftersom vi ska bo hos er så antar jag att det är okej.. För den här gången ;)
(ja nu var jag ironisk om nån undrade)


Sen skulle det bäras elskåp!


Hur många tror ni det behövs då??? Helt rätt, en! De andra tillförde inte ett skvatt :) Men de kanske lärde sig nåt!


Sen var det "bara" för S. att säkra upp med reglar och täcka runt så står det så fint så tills det ska flyttas :)


Och jag roade mig med att flytta vedhögen till andra sidan tomten... För det är sånt man måste göra förstår ni :/! Så jag kavlade upp ärmarna och bar... och bar... och bar... Och tamejtusan om det inte blev en hög tillslut!


Sparar resten till imorgon :)

Rätt nöjda och rätt möra är vi här hemma nu, och ikväll är det ju schlager hörni! Och jag blir uppriktigt förvånad om jag lyckas hålla mig vaken tills det är slut... Imorrn blir det... tomtjobb! No shit Sherlock...

Puss & kram!




Kommentarer

  • Helena säger:

    Skönt att alltid ha en färdig agenda och inte behöva lida av trisstess :-) Kram till er

    2012-02-04 | 19:42:10
  • Emelie säger:

    Ni är duktiga ni som orkar (även fast det såklart oftast är superkul)! Jag längtar sååå tills det är vår tur! :)

    2012-02-04 | 21:11:38
  • Ulla Laiho säger:

    Och där kom några bilder på min favvohund!!!

    2012-02-05 | 09:37:05
    Bloggadress: http://www.minnatur.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: