Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Snö!

Kategori: Allmänt

Helt plötsligt kom det så himla mycket... SNÖ!

Men några är glada iaf :)

Direkt efter middagen var det garaget som gällde och på med plogarna!




Jag heter Humle och jag heter Dumle... :)


Kom ketchup så kör vi!


J. sopar rent framför egen dörr ;)


Lycklig som få!


Sen kom en något förvånad stortraktor och störde! Men de samsas nog där ute, jag har gett upp och gått in!

Igår när jag kom hem fick jag ett försenat födelsedagspaket :D


Och jodå, det fanns något jag gillade :)


Inte för att jag är nån godisråtta men... ;) Thanx Mr. Broby!

Idag var jag sugen på en "riktig" middag! Så till förrätt skivade jag upp lite mozzarella och pärltomater, på med citronolja och lite bröd att doppa i oljan till det, vi skulle nog kunna äta det varje helg! Barnsligt förtjusta i italienskt :)

Sen var jag sugen på nåt gott med fläskfilé och vad gör man då? Jo då hittar man på ett nytt recept beroende på vad som finns hemma ;) Så det blev baconlindad fläskfilé med vitlöks- och persiljepure och en viltkräm till, blev supergott!


Stekte köttet i bitar, ner i en form och linda bacon runt, in i ugnen och stek färdigt. Potatisen kokade jag bara och sen värmde jag vispgrädde (ja vispgrädde!) med lite smör och en liten vitlöksklyfta, pressade potatisen och blandade till en schysst konsistens. I med persilja och salt! Viltkrämen gjorde jag med hackad lök som jag körde runt i samma panna som jag stekt köttet i, i med lite sherry och flytta till en ren kastrull. I med creme fraiche, mellangrädde, kalvfond, trattkantareller och salt. Koka ihop ordentligt till en kräm. Har inga exakta mått men litar på era smaklökar om ni vill göra :) Sen lite haricot verts till det!
Inte den smalaste middagen men säger som min käre far; "kalorier är gott!" :D Plus att vi behöver fetta på oss inför allt kroppsarbete vi ska utföra i helgen ;)

Till efterrätt köpte jag han fotbollskillen Glenn Strömbergs (heter han så?) frysta "citrondessert", finns även i choklad, pannacotta och kaffe!


Säljs i 2-pack på ICA i frysdisken (och säkert på COOP också;))
Det fiffiga är att det är ett riktigt glas som man kan spara och använda, tja, som ett glas helt enkelt ;D
Så när ni står där nästa gång och vill vara sådär duktiga och piffiga och närodlade så skit i det och prova nån av hans efterätter! Och ni kan ju alltid tvärljuga och säga att ni gjort den själv ;)

Nu ko snöplogaren in efter utfört uppdrag, blir tidig kväll idag så vi är pigga och fräscha imorgon... Joråsatte! Lördag morgon = INTE sovmorgon!


Puss & kram!