Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

En helg i kofotens tecken

Kategori: Allmänt

Denna helg har varit sjukt effektiv!

Fortsatte inomhus och lite utomhus och ja jag vet inte vad...

Fredag kväll spenderade vi som sagt hos mammsen där vi blev bjudna på kalkon, yummi!
Och som jag tidigare nämnt är ju vi en modäääärn familj som har smartphones istället för umgänge ;)


Mormor & Sven har fullt fokus på S. iPhone borta på gaveln och Micke kollar på Johans ;)


Sen åt vi rester i köket eftersom vi helt enkelt tyckte att det var skitgott! :D

Igår var det full fräs igen...


Grunden till majbrasan vi tänkte ha senare i vår ;)




Många säcker isolering blir det!


Jag går lös på taket!¨


Och när taket var borta började det riktigt roliga... Att dra ner all gammal isolering... ;)


Hetaste puddingarna norr om ekvatorn... ;) Skyddsglasögonen åkte på illa kvickt när jag fick något extremt odefinierbart i ögat när jag rev taket...


Vissa väggar lossnar liksom i stora sjok, andra gör det inte.... Då får man svära lite och plocka bort bit för bit ;)


Tjocka sulor behövs när en klantig brud kliver på spikar ;)

Efter vårt dagsverke åkte grabbarna ut med 4-hjulingarna en sväng så då passade jag på att åka på ICA och handla och dammsuga av hemma... För py pan vad vi drar in mycket skit hemma nu...!

Gjorde lax till middag och tänkte att jag gör ordentligt så det räcker till lådor och så, ju mindre tid vi måste lägga på matlagning nu desto bättre!
Men tog kanske i lite väl...


Jaja, vi får äta lax tills vi spricker helt enkelt :) Gjorde en sås på creme fraiche, grädde, gräslök, persilja, dill, hummerfond, cayennepeppar och salt till och pressad potatis, enkelt och gott!

Idag var jag tvungen att sladda ner till centrum för att köpa en kalender, kom liksom på att jag ska börja jobba imorrn... ;) Pratade med en av mina chefer i veckan och han frågade om jag kände mig laddad för att börja jobba igen...? "Jobba?! Jag har inte tid att jobba, jag håller på att bygga hus!" Han förstod helt och hållet men ville konstigt nog ändå inte låta mig få ledigt hela terminen med fullt betalt... Konstigt! ;)

Efter det var det tomtjobb som gällde igen!

Grabbarna började gräva fram el-kabeln men USCH vad jobbigt det var!




Kom en bit men sen var det bara att inse att det behövs en maskin för det... Men värt ett försök :)

Och eftersom min sambo och bror är snälla själar roade de sig med att kasta daggmask på mig när de fick chansen...


Hua!

Kom en man och hämtade köksinredningen idag, har lagt ut hela stugan på blocket som bortskänkes och hoppas bli av med så mycket som möjligt utan att vi behöver skyffla bort det :)





Sen in med isolersäckarna i bilen för att slängas och självklart ville J. utnyttja Crystal till det ;)




Funka finfint :)

Och när allt var lastat och klart...


Tog killarna en välförtjänt kaffepaus komplett med rosa mugg och mormors småkakor :)


Och som grädden på moset var J. tvungen att bogsera upp bilen med all köksinredning på, och sånt är ju roligt!
Gick som en klocka upp på vägen, de är verkligen bra att ha, de där små rackarna!



Nu blir det en lugn kväll utan matlagning, tror det finns lite lax i kylen ;)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: