Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Gott nytt år!

Kategori: Allmänt

Vet inte vem det var som bestämde att jag skulle bli sjuk nu men det passar inte in i schemat kan jag säga!
Kände mig risig dan innan nyår men då hade jag absolut inte tid med nån bakterie och igår när jag gick och la mig kände jag mig ändå helt okej men nej då, imorse när klockan ringde hade jag tagits i besittning av en rejäl förkylning... Jag får ju alltid så ont i bihålorna och det gör att jag får ballongskalle deluxe! För er som inte vet vad det är så är det när man har så mycket snor ända uppe i hjärnan att öronen dansar ekodansen och huvudet känns som det ska sprängas bara man vrider på huvudet... Jaja, inte klaga! Kom hem vid lunch och efter att ha fixat rivningslov, pratat med comhem och diverse annat småpyssel med huset bestämde jag att det var dags för en paus!

Imorse var vi på banken och det var om detta jag skrev om för några inlägg sen att jag inte ville jinxa ;) Men nu är det iallafall officiellt att vi är ägare till tomten från idag och inte den 1:a mars som var idén från början. Blundade när jag loggade in på banken förut, phew vad många nollor det var helt plötsligt! Is i magen bara så blir det bra :)

Nyår var jättetrevligt och maten gjorde succé! Lyckades inte fota varken förrätt eller varmrätt men vad gör det ;)


Körde stenhårt på mitt whitetrash-glas och det positiva var att det var helt omöjligt att tappa bort ;) 


Fredde inspekterar när jag försöker tända de där ***** tomteblossen som ALDRIG ville ta eld! Ett hann nästan brinna ut innan det andra fått fart...


Men till slut så! Tjofräs vad det sprakade :)

Har förstått att det är ett måste att göra en årskrönika när det är nyår, så let's do it!

2011 var året då:



Jag åt tapas i mängder med...

världens finaste tjej i Barcelona!

4-hjulingarna kom in i vårt liv



Jag uppfyllde en av grejerna på min "bucket list" och såg Bon Jovi live i Helsingfors :D



Det var året jag blev modig och åkte både...


Balder på Liseberg och


vattenrutschkana med 4-åringen! Lite oklart vem som skrek högst ;)

Jag äntligen löste in min examenspresent och tog fina foton


Taket byttes på Öland av LinLin-bygg!




Samma tak som vi ska ha på vårt hus :)

Det var då vi drog iväg till Italien


Åt mat så magen stod i 4 hörn



Badade i Grekland...


Och i Kroatien



Svettades i Istanbul


Och en herrans massa annat!

Men det största som hände detta år är utan tvekan att vi köpte tomt och ska bygga hus och liksom bli stora på riktigt! ;)


Mycket sånt här är det kvar, men helt övertygad om att det kommer bli superbra i slutänden!

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: