Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

TIIIIMBEEEER!!!!!

Kategori: Allmänt

Jodå hörni, motorsågen funkar :D 800 stålers på Jula, som hittat!

Jag har världens duktigaste kille! Och bror! Och svägerska! :)
Slet gjorde vi idag, nu är några till träd fällda!


Sista trädet framför huset


Going down!


Sen äntligen fick S. ge sig på storgranen bakom huset... Som han längtat!


Inte den minsta granen i kvarteret...


Ny motorsåg med ny kedja = som att skära smör i solsken! :)

Sen ville S. ha hjälp med att hålla medans han kapade stammen... Och eftersom jag är en extremt bekväm tjej av mig med högst begränsad andel muskler i min kropp gjorde jag det enkelt för mig:


Jag slog mig helt sonika ner och tog en paus!

Och sen hände nåt riktigt intressant... Vi var uppe till grannen snett ovanför oss, han äger nämligen marken bakom vårt hus och eftersom vi ville fälla granen åt det hållet kände vi liksom att det var läge att fråga. Plus att vi inte presenterat oss för dem än så det kändes som ett gyllene tillfälle. Och surprise - huuur trevliga som helst och det var inte problem alls... Eller ja, det har ni ju redan sett ;) Men när vi står där och pratar säger de att det varit nån på vår tomt och bakom på ängen och grävt... Eh, va? Vi hade inte ens tittat nere i det hörnet men mycket riktigt, när vi kommer ner igen och tittar så hittar vi det här:




Två slangar och nåt annt jox! Ingen har ringt, inget sånt här är bestämt och våran förbindelsepunkt för vårt V/A som vi ska dra in är på framsidan... Men nån har grävt och det ser misstänkt likt ut som nåt för vatten... Så projektet imorgon blir att ringa Kenneth på kommunen och höra sig för lite kan jag lova :)

Sen plockade vi ihop riset lite "snabbt" och ökade på våran majbrasa med några hekto



Vårt vedkonto kommer nog inte behöva aktiveras på ett tag när vi ska börja elda

8 stora träd kvar som ska fällas, plus lite småträd som också ger ved, sen är we all set för nån vinter eller så :)

Nu ska jag gå och plocka ur banankakan ur ugnen, har fikat imorrn på jobbet och en massa bananer = uppenbart val!
Sen blir det Så ska det låta, ni vet ju alla att jag älskar när jag får glänsa lite :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: