Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

U-värden & kolasnittar!

Kategori: Allmänt

Haft en riktig innedag idag, S. har suttit med konstruktionsritningar till kommunen, skitduktig har han varit på ren svenska! Upptäckte även att vi nog fått fel info från kommunen ang. vissa värden och om det är så blev allt helt plötsligt mycket lättare :) Men vi ropar inte hej än, måste trippelkolla med kommunen först :)

Och eftersom jag inte tillför ett jota så fort det handlar om dessa saker så har jag mest hållt på med mitt, d.v.s. min älskade KitchenAid har fått gå varm idag :) Bakade formfranska, rågsiktskakor och kolasnittar! Allt ur Leilas Piece of Cake, så recepten finns där :) Och har ni mot all förmodan inte den boken så KÖP! För bövelen!


I full gång!


Rågsiktskakorna klara ur ugnen :)

Igår morse när jag satt i bilen på väg till jobbet fick jag ett ryck och kände att jag ville göra nåt på kvällen! Ibland blir vårt spenderingsförbud lite långtråkigt så då brukar vi fuska och bryta mot det lite... Inte ofta, men igår kväll gjorde vi det :) Jag skickade ett sms till S. och sa att han skulle vara klar att åka 16:45 :) Påklädd och med glatt humör!

Och när han kommer hem så har han med sig den här fina buketten! Liljor är mina favvoblommor och vi firar 6 å på söndag så han tjuvstartade lite :)



Sen var det då dags för överraskningen! Vilket var en spökvandring i Gamla Stan... Fredagen den 13:e ;) Haha nä inga spöken som visade sig men kan verkligen rekommendera det!
http://www.stockholmghostwalk.com/spokvandring-i-gamla-stan Vi hade "Storspöket" (Peter) som guide, otroligt duktig kille! Gamla Stan är ju fantastiskt vacker... Lyckades inte fota en enda bild, det blev liksom inte läge...

Efteråt hade jag tänkt att vi skulle käka på Vapiano men när vi kom dit hade de 50 minuters kö... Och eftersom klockan då var 19:50 och vi hade varit ute i 1,5 h så kändes det inte precis som ett alternativ längre *S* Så vi kilade upp till söder (går jättefort att gå upp dit) och gick på Nova Vista istället på Skånegatan. Jättebra liten italienare med bra priser!


Varit sugen på skaldjurspasta hela veckan och deras är SKITGOD! S. åt kött eftersom han var sugen på riktig mat ;)
Klämde även i oss vitlöksbrod, tapenade, tiramisu och en pannacotta innan vi rullade hemåt!

Mer på husfronten är att vi förhoppningsvis ska träffa en rörmokare till veckan! En gammal granne till oss som precis har flyttat är också snickare och har egen firma så jag ringde upp honom och bad om tips. Holmgrens rör i Huddinge sa han på en gång, så vi får se vad de är för rackare :) Han sa att de gör sjukt snygga jobb och det är ungefär det jag vill veta!

En annan glad nyhet är att Stina har flyttat till storstaden :D En gammal kompis från Sundsvall som pluggat i Örebro och nu fått jobb här :) Börjar bli en alltmer komplett skara härnere ;) Eller ja, nästan iaf!
Så i torsdags racade jag hem till M. efter jobbet för mys


Frusen tjej det där... "Det är så kallt i sthlm.." ?!?! EEh, var inte du från Sundsvall? ;) Blivit fin i Örebro tror jag :D Oavsett så är det skitkul att ha dig här vännen!

Nu ska jag göra lite nytta istället för att sitta här innan det är dags att svänga ihop middag, blir chicken tikka masala ikväll och håll alla tummar för att den blir god :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: