Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

TJOFRÄÄÄÄS!

Kategori: Allmänt

Grävningen i full gång! :D
Vi upptäckte berg under huset och först verkade det väääldigt mycket som att vi skulle behöva påla och massa annat jox för en sjuhelsikes massa pengar men så kom grannen förbi och sa att hans hus står på berg "så det har nog ni också om ni gräver lite till". Och mycket riktigt, berg fanns det! Så nu behöver vi "bara" frakta dit 570 ton sten istället. Eller jag, inte precis så att vi gör det men våra finfina grävare :)

Såhär snyggt är det nu!






Rishögen som vi flyttade igår... kväll... i mörkret... som satt fast i alla andra grenar... i fyra timmar... Den harang med svordomar som kom ur min mun passar sig inte i skrift men inte one of my happiest moments ;) Men kl 23:00 kunde vi packa ihop och åka hem och dö!

Idag när jag kom hade de hunnit såhär långt:






Vår mysiga entré ;)

Ikväll ska vi åka och slå in elskåpet och slänga på lite mer på majbrasan som vi ska få elda av rishögen. Fick lägga allt på grannens mark till i helgen, tackar!


Och så vill jag säga grattis till min älskade far på hans födelsedag idag!



Grattis pappa, jag älskar dig!

Hoppas ni alla får en skön kväll :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: