Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Klättertarzan!

Kategori: Allmänt

Och där kom sommaren som en pil rätt i ballongen! Kylan försvann på ett nafs och idag har det varit nära på högsommarvärme där jag stått och målat, för att inte tala om värmen på taket som killarna varit på....
Grabbarna grus har jobbat som galningar dessa två dagar och nu har vi TAK!!! :)


Ena halvan som de la igår kväll!


Klättertarzan a.k.a mr S.... Eftersom vi inte kan ha ett fyrkantigt hus som normala personer så innebär ju det att vi inte ha någon ställning där huset putar ut liksom... Så då hoppar S. upp som den lilla Pippi Långstrump han alltid velat vara ;)


Halva lagt :)

 
Vår eminenta ställning!


Uppe vid nock har jag inte vågat krypa upp än, kommer tids nog!


Osså på väg ner.... Sakta men säkert!


Funderade på att ha kvar springan för den där halleluja-kyrkeffekten men nä... Satsar nog på ett tätt tak, känns säkrast i längden ;)


Här står jag ungefär där trappen kommer vara i hallen och fotar upp mot fönstrena på övervåningen, vi kommer att ha öppet där så vi får in lite ljus :)


Nu börjar man verkligen känna att det är ett hus med väggar och tak, liiiten känsla inuti kan man också få :)

Och om ni undrade om jag bara gick runt och fotade så kan ni vara lugna... Jag har även grundmålat 1,8 km virke och stått för markservicen med mat! Hungriga pojkar det där ;)

Nu blir det film i soffan innan det är dags för den sista hela arbetsveckan denna termin, störtskönt juh! :D

För övrigt: Läs Janne Schaffers nyutkomna bok, gudars vad jag plöjer!

Puss & kram!

Kommentarer

  • Vickan säger:

    Men jäklarns i min låda vad det går undan!! Va duktiga ni är! Måste säga att jag är väldigt stolt att du börjat ta tag i din höjdskräck, när ni väl är klara med huset så kanske du inte kommer bli kissnödig så fort du ställer dig på en stol;)

    Puss å kram

    2012-05-20 | 20:56:22

Kommentera inlägget här: