Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Takstolar!

Kategori: Allmänt

Idag var dagen D... Eller T om man så vill, det var dags att lyfta upp takstolarna!
6:45 började killarna imorse, jag kom 7:01... Inte riktigt kommit in i detta med byggtider än men det kommer väl ;) Det var lite knixigt med lyften eftersom stolarna var för tunga tillsammans, så de var tvungen att lyfta upp de 1 och 1... Yours truly var uppbackningsansvarig och det slutade såklart med att hela skiten välte och 4 takstolar låg på backen på 2 röda...! Men men, ingen skada skedd :)


Hade en grymt duktig kille som kom och lossade :)


Nice and easy....


Första försöket!


Janne säger till mig att "håll lite koll Alex så du inte står under nåt bara om det skulle lossna..." Absolut! Men hur jag än vände och vred på mig hade jag antingen takstolarna eller en gipspall á cirka 200 kilo som svajade oroväckande rätt ovanför huvet!




Skönt att slippa bära upp det på övervåningen ;)

När vi skulle lyfta paket som på bilden ovan så fick Lelle, chauffören hoppa upp på ställningen för att kunna se, så jag erbjöd mig att lasta på släpet så han skulle slippa klättra upp och ner... Sagt och gjort - lilla stumpan hoppar upp där och fäster alllt så fint så!


När han sen kör iväg med lilla paketet känner jag hur bilen fullkomligen lyfter från marken där bak där jag står! Hold on lilla vän... Får till svar sen att "ja, bara jag har ett hjulpar kvar i marken är det lugnt..." Jaså, du säger det? :) Haha!




It's beginning to look a lot like a house :)

Jag hann även med att grunda lite bräder som nu ligger på torkning! En väldigt bra dag tycker jag :)

Hoppas ni alla får en skön fredagskväll :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: