Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Delizie!

Kategori: Allmänt

Godkväll! Just nu är detta min utsikt efter en 2 timmars tripp till Byggmax! Vi köpte gips och spån till förrådet som ska tas tag i i helgen av S. Blir mycket skönt när det är klart så vi har nånstans att lägga all bråte som just nu belamrar vårt hem!Idag gjorde jag delizie till middag, busenkelt och gott :-) Rulla ihop färska lasagneplattor med ost och en god kokt skinka. I originaldelizie så ska det vara emmentalerost men eftersom jag tycker det tillsammans med Gouda och Hushållsost typ är de mest menlösa ostarna som finns så kör jag herrgård istället! Och inge squash har jag heller ;-) Men iaf då rullarman ihop det där, skär de på mitten och ställer stubbarna i en form med olivolja. Sen blandar man en sån här med mellangrädde och färsk basilika, häll det över stubbarna och klipp ner små bitar av mozzarella. Hyvla över ost och in i ugnen 25-30 minuter på 225 grader. Före Efter!En god sallad till så är man hemma :-)I den här hade jag salladsmix, avokado, majs, rödlök, gurka, tomat och rostade solroskärnor och citronolja uppepå.Så det var dagens middagstips ;-) Köksfläkten kom idag också med den nätta vikten av 42 kilo... Visar bilder när skrället hänger uppe, kan nog bli några svordomar på vägen ;-)Imorrn är det ridning och på fredag Västervik, bloggar igen när jag hinner!Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: