Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Livstecken

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Undrar om jag har några stackars läsare kvar efter bloggvilan? :) Iaf så tänkte jag skriva en liten uppdatering så ni vet att jag inte lagt ner bloggen helt och hållet, bara som jag skrivit tidgare att fokus ligger på andra saker just nu som tar mycket tid och energi vilket det måste få göra. Har varit hemma från jobbet i 3 dagar nu och är så fantastiskt uttråkad! Ett filmtips om någon inte sett den; Niceville  (The Help på engelska)
Väldigt bra! :)
Sen sist så har min fantastiske sambo fått upp två garderober och två barstolar! Plus att när jag kom hem i söndags så hade han fixat tvättstugan med socklart och passbitar, bara en lite förarglig del bänkskiva som fattas!
Det börjar ta sig :)
 
Sovrumsgarderoben är nu på plats!
Samma som vi hade i lägenheten, bara 50 cm smalare :)
Och samma i hallen, fast bara 1 meter bred och utan skjutdörrar. Båda är Birkeland från IKEA :)
Mer då? Bakat bröd har jag gjort, köpte en sån där fiffig liten burk med färdig surdeg för ett tag sen
 
Finns vete också! Blev jättebra, glömde fota brödet innan jag frös det men två rejäla bröd med mycket smak - busenkelt! Osså behöver man inte stå och slabba med egen surdeg, döööötrist....! Finns på ICA bland jästen :)
 
Och jag har ju för bövelen plockat trattisar för första gången i mitt liv! :D Pappas sambo K är svampgurun numero uno och vi var ut i skogen en förmiddag, och det var tur hon var med (inte för att jag hade gått ut själv) men trattisar såg inte alls ut som jag trodde!
Gömda små rackare... Fick ihop en halv påse var som vi torkade sen, jättegott i mat :)
Ziva håller utkik efter vildsvin ;)
Har ingen snygg homestylad bild på barstolarna men så här ser de iaf ut
skrattade ganska rejält när S. säger: Det är samma tyg på dynorna som på våra stolar! (som är 7 år gamla vid det här laget) Vad är oddsen för det??? Vill ju klä om stolarna och köpa ett nytt matbord men så länge så är det ju skönt att det matchar :)
Och så hann jag med en sväng på Urban Deli förra veckan för en AW med gamla kollegor, provade deras fisksoppa och maj gad vad god den var :)
Schysst ställe det dära :)
Ja det var väl typ det jag sysslat med senaste tiden + lite annat jox.
Ska försöka uppdatera snart igen och tack för era hälsningar, det går åt rätt håll :)
 
Puss & kram!
 
 

Kommentarer

  • Helena säger:

    Välkommen tillbaks, jag har saknat dig! Skönt att det fortsätter att gå åt rätt håll.
    Kram ♥

    2012-11-15 | 21:34:06
  • Helena säger:

    Välkommen tillbaks, jag har saknat dig! Skönt att det fortsätter att gå åt rätt håll.
    Kram ♥

    2012-11-15 | 21:34:08

Kommentera inlägget här: