Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Pippi i ugn!

Kategori: Allmänt

Hej! Idag när jag kom hem gjorde jag helstekt majskyckling i ugn, så det får bli dagens middagstips :-) Jag gillar ju mat som sköter sig själv och det gör verkligen det här! Sätt ugnen på 175 grader till att börja med. Sen joxarman ihop smör, salt svartpeppar, rosmarin, timjan och salvia till ett klet lägg kycklingen i en form med lite olivolja och bre på smör överallt under skinnet glöm inte låren :-)Sen drar man ner ett gäng vitlöksklyftor, några steklökar, citronskivor (pressa lite på kycklingen först) och lägger resterna av smöret runt om i formen och håller på nån dl vatten. Såhär ser det ut då! Kör in det i ugnen och sätt tempen på 68-69, sen får den stå typ 1,5 timme. Ös lite sky några gånger så blir den saftig :-) Sen blir den såhär snygg ;-)Idag gjorde jag rotsaker i ugn och en sås på lite sky, kycklingfond, grädde och soja till men vadsomhelst funkar :-)Och för att plocka ut härligheten använde jag dagens fynd från Dollarstore! Check me out! Never getting burned again :-D De här två raringarna fick också följa med hem Det var alles för ikväll, nu blir det filmtajm - Ice Age 4! :-DPuss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: