Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Pannkakspremiär och golvvärme!

Kategori: Allmänt

Hej!
Ledsen för lite dåligt bloggande nu, kvällarna kan helt plötsligt fyllas med lite annat än att bara bygga hus, så det blir kanske lite glest mellan inläggen.. Men än är vi ju inte klara ;)
S jobbar på uppe med att lägga bräder till golvvärmen, jätteduktig är han! Fräser och mäter och har sig, sen ska slangen läggas emellan :)
 
Mycket jobb men billigt! Sen är det bara att lägga parketten ovan och slänga på sockel :) Tror inte att jag skrivit om vårt golvmissöde (eller så har jag det men glömt) Skit samma, iaf så märkte S när han la golvet på undervåningen att det blev förhöjningar som det INTE ska vara. Så vi ringde Kenny på Bygma som ringde Tarkett som skickade hit en inspektör som sen tog med sig en golvbräda till en tekniker (det ska visst finnas människor till allt;)) Och de återkom med beskedet att just den "batchen" med det numret som vi fått var felproducerat...!!! SÅKLART! Så S plockade ut de bräderna med det numret, som visade sig vara ganska många och sen dess har vi strulat med Tarkett om kompensation. De skickade nämligen en ny pall men när S började lägga det så tro på fan att det också var felande! Där nånstans tog tålamodet slut och när Tarkett återkommer med frågan "accepterar kunden prisavdrag på resterande pall?" till Kenny var svaret att ja det gör vi ju självklart.... Så länge det är 100%! Så efter många turer hit och dit och en jädra massa slingrande från Tarketts sida och ska vi säga - ett något "syrligt" mail från mig så har de iaf kommit fram till att vi får golvet till övervåningen av dem, som plåster på såren. Så det är ju skönt att det äntligen är löst, men skulle det här vara fel nu så tror jag att vi står för södra Stockholms valborgsfirande nästa år... Med prima parkett som virke! ;)
 
Annars stökar vi mest på nu med livet i allmänhet, jag har grymt mycket på jobbet och S börjar jobba igen på måndag efter 6 månaders "ledighet" ;)
Idag fick jag äntligen premiära pannkaksstekning! Och gudars vad goooda de blev :D Måste vara hällen ;)
 
Kan nog säga att vi båda föråt oss liiitegrann bara... Efter husvagnslivet har jag inte vant mig riktigt än vid att jag ´kan laga vad jag vill nu, finns en risk att jag går lite overkill då så att säga *S*
Nu ska jag klura på vilket fika jag ska baka tills Kenny kommer på besök och inspekterar bygget och sen kanske det blir en kväll i soffan - fortfarande halleluja på den! :)
 
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: