Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Höst?

Kategori: Allmänt

Ja, det ärmycket möjligt att den är på väg nånstans, men inte tusan är det här iaf!

17:35 är det 22 grader varmt och jag sitter i bikini! Kan vänja mig vid det här :-) Idag har vi segat oss, var på visningen tillsammans med 50 andra så nu håller vi alla tummar vi har! Var en vända på tippen på vägen hem och sen har vi legat på altanen, ätit resten, läst bloggar, sovit och allmänt varit väldigt stilla :-) Jag gjorde laxtårta/skagenpaj/räkcheesecake som ett av tillbehören till kräftorna igår. Kärt barn har många namn, såhär gör jag min: Lägg 4 gelatinblad i blöt. Blanda 400 gram skalade räkor med 1 frp pepparrotsost, 3 dl creme fraiche, 1 dl majonnäs, lite hackad rödlök, 2 tsk röd rom och 0,5 dl hackad dill. Salta och peppra. Värm 1 dl creme fraiche och blanda ner gelatinet, blanda alltmed smeten. Tryck ut kavring smulat med smör i en form och häll smeten över. Ställ i kylen minst 6 timmar. Jag brukar garnera med hackad gravad lax och färsk dill

Skar de i små rutor igår, gör man en rund form blir det tårtbitar :-) Nu ska jag fortsätta slappa i solen, hoppas ni också har fint väder var ni är befinner er :-) Puss & kram!

Kommentarer

  • Viktoria säger:

    Ser härligt ut!! :) Vad heter eran soffgrupp? Den ser jättefin ut!! Mycket snyggare än de visningar vi har tittat på på Bauhaus!

    2013-08-25 | 17:53:51
  • A säger:

    Det är en Smögen, finns i deras webshop :-)

    2013-08-25 | 18:19:26

Kommentera inlägget här: