Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

The pressure!

Kategori: Allmänt

Hej! Alltså idag upplevde jag ren och skär eufori på hästryggen :-D Kommer dit som vanligt och går till tavlan, ser att mina initialer står bredvid Kotte, en häst som aldrig går våra lektioner och knappt nån annans grupp heller... Blev lite fundersam men satte igång att göra iordning honom. En av ridlärarna kommer förbi och då sa jag nånting i stil med att det skulle bli roligt att prova honom eftersom vi aldrig haft honom. "Nä, det är ju jag som rider honom i vanliga fall och han går nästan aldrig lektion men du ska få prova honom idag" Alltså, jeeeeesus - the pressure! Men sen när jag satt upp... Det var som att handen passade i handsken, vilken HÄST! Hela jag blev nog precis sådär som man alltid ska vara men inte alltid kan ;-) Timmen gick alldeles för fort och sen var det dags för feedback. Och jag fick beröm! :-) Grymmaste lektionen hittills tror jag, helt galet att få rida en av ridlärarnas hästar :-) Ja, så det var mitt happy moment idag! Om ni vill ha ett snabbt vardagsrecept på lax så kommer det här, har ju alltid lite bråttom till stallet på torsdagar så då måste det gå undan :-) Häll färdiga potatisklyftor i en form

Krydda på med allt möjligt, jag hade allroundkrydda, olja, citron, salt, peppar, basilika, persilja och oregano. In i ugnen tills det är mjukt. Sen tar ni en annan form och lägger lax i den, salta, peppra och ha även på citronpeppar - den stackars bortglömda kryddan

Har ni knorr fiskkrydda så ta det också! Smula över en fetaost och häll på franska örter

Häll på grädde och skjuts in i ugnen! Då borde potatisen vara klar typ samtidigt, typ en kvart på 200 grader tar det. Har ni barn kan ni ju leka med dom under tiden eller nåt

Sen är det liksom klart! Jag har ju inte tid att vänta på nån fin yta, men det kan man ju göra om man vill :-) Men sänk tempen då för annars får ni äta skosulelax... Nån utemöbel kom aldrig idag! DHL, sikket krångel det jämt ska vara med dom... Ska berätta om det också, har inte glömt men hinner inte allt jag vill. Vi hoppas iaf på att den kommer imorgon :-) Puss & kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: