Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Webshop eller krångelshop

Kategori: Allmänt

Haha ja det var frågan förra veckan när jag skulle köpa utesoffan :) Killarna på Bauhaus började till slut också att garva så det är inga hard feelings! Vi hade ju spanat in soffan några veckor tidigare men kände inte att vi hade plats med den just då, men sen när vi bestämde oss för att ha kräftskiva ville vi ha något att softa i. Så jag svängde förbi Bauhaus men då var den ju såklart slut, eventuellt kunde de få ihop ett helt set med reklamerade delar som var felfritt. Men sen ringer de tillbaka och säger att det tyvärr inte heller finns, men att den finns i webshopen.
Sen var det ungefär såhär...
Går in på webshopen och klickar i allting tills jag kommer till betalning där presentkort inte finns som alternativ... Lackar ur lite och ringer dagen efter till kundtjänst som upplyser mig om att då får butiken ta hem den från webshopen eftersom de inte kan "hindra" mig från att handla på presentkortet.
Sen ringer jag till vårt Bauhaus och förklarar läget:
" Nä vi kan inte ta hem den till oss, den är slut och finns bara på webben"
"Jo men..." *förklarar vad kundtjänst sagt*
" Jaha nä det låter konstigt, vänta ska jag kolla med en kollega. *Hör när han pratar med kollegan som säger att jag visst kan betala med presentkort, killen säger då att det inte går varpå jag hör genom luren hur han ringer till ytterligare en kollega*
"Ja tjena, du visst går det att betala med presentkort på webben"
"Nej det går inte"
"Inte? Nähä, det var ju dumt"
*Återkommer till luren och jag säger att jag redan hört*
"Men kan jag hämta den i Järfälla då där webshopen ligger?"
*Frågar kollegan igen* "Kan hon hämta den i webshopen själv?"
"Nej!"
"Nehej... Men hur gör vi dådå, jag vill ju betala med mitt presentkort"
"Eh, ja alltså det vet jag inte... Jag kan kolla om den finns på nåt annat Bauhaus..."
"Ja okej, kan ni skicka emellan varuhusen då?
" Nej det får vi inte göra längre, men den fanns ändå inte"
*Här kommer den andra kollegan tillbaka och muttrar något om att "det var väl själva fan, hur kan de inte ha möjligheten att betala med presentkort på webben?! Jag ringer chefen"*
*Jag väntar lite medan de ringer chefen*
"Ja hallå, det finns ett sätt att lösa det på. Du handlar den på webshopen, betalar med ditt kort, kommer in hit fysiskt med räkningen/kvittot och så reglerar vi det med presentkortet på plats"
"Mmm, men då åker jag ju fortfarande på frakt på nästan 1000:-"
"Jaa.... Den blir tyvärr svår att få bort" *Här nånstans börjar båda killarna skratta lite åt det extremt krångliga i situationen* Vi kan lösa det så, det är det enda sättet*
Sen säger vi mer eller mindre i mun på varandra att "ett annat sätt är ju att ha möjligheten att betala med presentkort på webben" :D
Haha ja vilka I-landsproblem! Men nu är den på plats iaf, lite dyrare än tänkt men det var det värt :)
Puss & kram!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: