Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Armband och middagstips!

Kategori:

Hej! Precis slagit mig ner i fåtöljen efter en rask promenad, alldeles lagom temp :-) Inte så att det sticker i kindernamen ändå så man blir lite röd ;-)
Till middag idag gjorde jag en improviserad "köttbullspanna", blev jättegott så ni får ett middagstips!
Rör ihop cirka 500 gram blandfärs med ströbröd, vatten och ett ägg tillsammans med finhackad lök, Häll i nån msk persilja och smula ner en Kvibille ädel. Salta och peppra. Rulla till stora köttbullar, eller små om du orkar! Stek ganska rejält och lyft över de i en panna med en sås på grädde, resten av osten, liiite soja och trattkantareller. Häll på lite persilja här också, järn behövs alltid :-) Låt puttra tills det verkar klart, krydda som du tycker behövs...

Strödde på ännu mer persilja innan servering. Hade kokt potatis till :-) Klart!
Idag fick jag också ett armband jag beställde för ett tag sen...



Cancer är en vidrig jävla skitsjukdom och genom att köpa det här armbandet för 150:- bidrar man till forskningen så att de kanske till slut kan rädda alla som drabbas av den vidriga jävla skitsjukdomen. Finns på www.ungcancer.se
Ingen kan göra allt men alla kan göra nåt!
Avslutar med en bild på hur kökssoffan blev med de nya kuddöverdragen, fattas en kudde som jag får införskaffa vid tillfälle :-)

Hoppas ni alla får en skön kväll, snart är det våååår :-D
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: