Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Pulled pork!

Kategori: Allmänt

Okej, det här måååste ni testa! Kanske inte på årets varmaste dag som jag gjorde, eftersom ugnen står på i 6 timmar men det går det å :-) Sätt ugnen på 120 grader, lägg en fläskkarré

såhär, eller en gryta med lock som tål ugn. Jag la bara en mindre ugnsform och la uppepå :-) Sen gnider ni in den med salt, svartpeppar och klet! Jag gjorde på liquid smoke, HP-sås, worchestershiresås, honung, grillkrydda, soja, chiliflakes och lite whisky, sen är det bara att kleta på!

Sen skjuts in i ugnen i 5-6 timmar, jag öste den några gånger under tiden. Sen blir den såhär fin

Sen är det bara att riva på, sätt en gaffel i och trasa sönder det - det faller isär på två röda :-) Vi körde på lite olika tillbehör

E. körde på mer tacostil, J. tyckte rödlök, feta och barbequesås var godast, S. blandade allt och jag gillade den bäst med hummus, feta och gräddfil :-) Ser ni svarta såsen i mitten? Viktigt det här! När ni tar ut köttet så häller ni "såsen" som ligger i formen i en kastrull och värmer upp det under vispning, red eventuellt med maizena och mer salt, peppar, liquid smoke eller vad man nu vill ha, kanske inte behövs nånting :-) Sen har man det på köttet - smaskens! Prova om ni inte gjort det :-) Husmässigt har vi pysslat på, jag har grundmålat klädkammaren

och stångats med Ikeas garderobssystem som INTE alls har de måtten jag vill, tar nya tag nån annan dag... S. har skruvat karmar och massa annat! Nu är det dags att släcka så att vi är "pigga och fräscha" (dvs vakna och påklädda) när trappen kommer imorgon :-D Kan komma i 3 delar eller 300 delar, återstår att se... ;-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: