Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Vi bara

Kategori:

inte alls älskar isolering! Men NUUU är vi klara med det forever :-D Garaget fick sig en omgång idag både på tak och väggar - kliar nåt så in i *******!!! Men vad gör man inte för att få klart bygget ;-)
Dagen har sett ut ungefär såhär

S. började med sitt medans jag häftade papp vid under avluftningarna



Sen var det dags att isolera taket.. Och tror ni inte på fan att de små getingarna har börjat bygga bo redan??

Andningsskydd är ett måste!

Visst tyck'ni'ja'ä'söt? ;-)

Första uppe :-)

Och sen en extra skiva extra kliig isolering uppepå... Bara för att säkra upp ;-)

Redo för gipsskivor

Bye bye, nu klättrar jag ner för det är klaaart!

Sen hade jag städtjänst, superviktigt att dammsuga under pappen vid syllen eftersom den ser ut såhär under

Och att lämna organiskt material + fukt = not a sexy combo!

Städade lite annat också

Sen drevade vi 2"2 och la på plattan

Så att ingen kyla kryper in!

Sen kom vi in i ett sjuhelsikes stim och reglade upp allting innan middagen!

Vi är ett snabbt team när vi sätter igång, S. sköt och jag kapade :-) Mätte gjorde vi med ögat ;-)

Sen hade vi städning och jag tampades med en presenning på 8x12 meter som var knökfull med vatten - det var det tyngaste idag!

S. fick upp några utlägg till mellanväggen också innan vi kastade in handduken för denna långhelg! Nu blev duschen ledig så jag ska raca in dit och försöka få bort all isolering, wish me luck ;-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: