Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Kycklingpaj!

Kategori:

Hej! Hann aldrig fota övervåningen i bra ljus så jag drar på det en dag till :-) Ett middagstips slänger jag in iaf, kycklingpaj som jag hittat på beroende på vad jag vart sugen på.
Först gör jag bara en vanlig pajdeg med typ 2,5 dl mjöl, 1 dl vatten och. 75 g smör, kör allt i matberedaren och känn så att konsistensen är bra. Platta ut i en form, ibland förgräddar jag, ibland inte... Idag struntade jag i det!
Bryn kycklingfilé, typ 3 normalstora tillsammans med en lök (gul eller röd eller både och) i olja och gurkmeja. Salta och peppra. Häll i pajskalet och smula över en fetaost

Sen blandar jag en sån här

med vanlig creme fraiche och häller över

Sen har man en rosa paj :-) Riv över lite vanlig ost och kör i ugnen på 225 grader tills den är gräddad ordentligt uppepå. Hann aldrig ta nån bild på färdiga pajen eftersom "nån" var hungrig ;-) En stor sallad till så är det klart! Efter en måndagstripp till Ica ska jag slappa i soffan, imorrn är det en ny dag ;-)
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: