Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Vana!

Kategori:

Trodde nog aldrig att orden "förra gången vi gjorde grund" skulle komma ur min mun men bara att konstatera - har man gjort en husgrund så har man vanan inne ;-) Eftermiddagen började med att S. ringer och säger att vi inte har nån ström eftersom plattnackarna från Vattenfall varit här och kopplat in riktiga kabeln men glömt hälften! Att vi för övrigt har väntat på inkopplingen sen i oktober låter vi vara osagt ;-) Det löste sig såklart eftersom vi har världens grymmaste vänner, M. var här på ett kick och fixade :-) Så nu slipper vi svarta masken som ringlat sig från äppelträdet till husknuten...

Efter lite klättrande av moi är det nu såhär fint

Skönt :-) Plattan blir mer och mer klar, gjutning på onsdag om vädret tillåter!



Grymt skönt väder när jag kom hem så jag tänkte sweet, inga strumpor och upprullade byxor :-) Och jag skojar inte nu, efter 20 minuter var det som i en Disneyfilm när man ser ovädersmolnen dra i! Så kort efter fick jag ta på mig leggings och dubbla fleece! Men det var kul så länge det varade, positiva är att man sover skönt när man varit ute i lite ruggigt väder tycker jag :-) Iofs sover ju jag igenom en tornado men ändå!

Kantbalkarna på plats

Najningen som vi NÄÄÄSTAN saknat... INTE!

Jag fick lägga ut distanserna... Sa till S. att jag kunde naja ett tag så kunde han göra nåt annat men det var ungefär som att fråga en treåring om man kan få deras glass... D.v.s nä, jag najade ingenting ;-)

Sista nätet :-) Imorrn ska vi dra golvvärmen och nåt mer, tror det var nåt elektriskt! Och ja ni läste rätt - vi ska ha golvvärme i garaget, ska man stå där och snickra ska det vara varmt och skönt såklart! ;-) I'll keep U updated... Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: