Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Torsktisdag

Kategori: Allmänt

Hej! Ska snart dra mig upp mot badrummet och testa den här lilla raringen som låg i postlådan idag när jag kom hem

:-) Fick testa lite på prov när jag och mamma var på kryssning, verkade superbra så nu köpte jag den! Idag när jag satt i bilen i kaoset som blir när ett tåg spårar ur och alla ska ta bilen plus regn så kände jag bara att nä, jag ORKAR inte stressa! Orkar inte stressa över vädret, mörkret, kylan, halkan och allt annat som det gnatas om till förbannelse! Har bestämt mig för att bli säsongare och helt enkelt embrace the fact att man nu kurar inne och går lite i ide... Så då bestämde jag mig också för att laga ordentlig middag :-) Tog fram torsk och räkor imorse som jag satte igång med. Skalade först räkorna och la skalen i en kastrull

Sen ställde jag den på plattan och körde ner en sån här

Lät det koka ihop med lite lite tomatpuré innan jag silade av det. Sen hällde jag i grädde, citron, dill, cayennepeppar, salt och vitpeppar. Koka ihop och smaka av. Torsken stekte jag bara med salt och citronpeppar på



Bra med stor spis när jag får feeeeling ;-) Sen gjorde jag potatismos som vanligt och så var det klart!

Fick tummen upp av både S. och mig :-) Hoppas ni alla haft en skön tisdagskväll! Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: