Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

What's not to like?

Kategori: Allmänt

Japp, säger som Joey i Vänner - what's not to like? Pizza = gott, paj = gott, coleslaw = gott så varför inte kombinera till dagens middag? :-) Pizzapaj med andra ord! Gjorde först pajdegen och eftersom jag tydligen använt upp det sista grahamsmjölet (spöstraff på den) så jag fick improvisera... När jag ska göra matpaj har jag alltid en grövre botten, tycker helt enkelt att det är godare

Joxa ihop som en vanlig deg, 50/50 mjöl ungefär, totalt cirka 3 dl, 75 gram smör, nån msk vatten. Ja ni fattar! Tryck ut i en pajform, nagga och förgrädda på 225 i tio minuter (typ).


Sen hittade jag liksom på pajen och mozzarellan ska jag skippa nästa gång för tusan vad den släpper vatten! Men idag hade jag 4 ägg och 3 dl grädde som bas, sen 50 gram vitlökssalami, 1 mozzarellaboll, 1/2 gul lök, champinjoner och massa pizzakrydda! Och så riven ost uppepå :-) In i ugnen ungefär 20-30 minuter tills den ser ut såhär

Coleslawen gjorde jag standard, morötter, vitkål, majonnäs, liiite creme fraiche, cayennepeppar, vitvins eller äppelcidervinäger och lite salt och peppar.

(sorry för bildkvalitet under all kritik, ljuset var inte på min mobils sida idag)
Vet att vissa har typ äpple, ananas och en gång har jag t.o.m sett ärtor (!) i coleslaw men eftersom ärtor och jag är = "kommer aldrighändanosirglömochdröminteenchansivärldenattjagäterdet" så håller jag mig till den gamla vanlig :-) Frukt i mat är jag inte heller överdrivet förtjust i för att uttrycka det milt... Gott var det iaf, snabb vardagsmiddag innan en prommis i regnet! Resten av kvällen blir lugn :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: