Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Jubileum

Kategori: Allmänt

Ja, så är det faktiskt! 1-årsjubileum :-) Den 5/10 förra året flyttade vi in i huset, helt plötsligt hade ett helt år gått... Inte helt händelselöst om vi uttrycker det milt men känns ändå lite skruvat att vi bott här ett år redan. Vi firade med hemmagjord pizza och vin framför en film, längre än så sträckte sig inte orken ;-) Nåt som är väldigt skönt nu när vi flyttat upp är att alla prylar kan hamna där det var tänkt! Så idag efter stallet gjorde jag ett ryck och omorganiserade litegrann, garderoben i gästrummet är nu handduks och sängklädesförvaring

Har ju legat i vänstra skåpet i hallen hittills men nu är det inlagt ordentligt i garderoben :-) Och vår hall var nästa grej att bocka av... Den har sett ut som en variant av bombnedslag/knarkarkvart/fjortisfest & lerhög här under året med skor överallt!

Har gjort nåt ryck ibland och ställt i räta rader och vi vet ju alla hur länge DET håller...! Men simsalabim (eller I wish att det var så enkelt) så var det soprent

:-) Och skorna instoppade på sin planerade plats

Mäkta skönt! Den svarta bänken vill jag ersätta med en byrå och så hittade jag ett nyckelskåp idag men enda problemet var att det var glaslucka, sådär snyggt att se nycklarna kan jag tycka... Men det var väldigt fint annars så jag kanske slår till om någon dag och frostar till glaset eller nåt. Som sagt, piffningfingrarna kliar ;-) Har invigt tända massa ljus-perioden här hemma idag, nu känns det definitivt som höst!



Hoppas ni alla haft en skön lördag :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: