Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Ljuvliga helg!

Kategori: Allmänt

Hej! Än så länge har den här helgen innehållit lite ditt och lite datt, huuur skönt som helst :-) Var länge sen vi hade en oplanerad helg men nu har vi flera stycken framför oss. Jag var i stallet en vända igår och ledde runt en glad 9-åring som fick rida Lakej, en storhäst! En av ponnysarna var sjuk ;-) Hennes mamma på läktaren var inte helt glad åt situationen till en början men det gick ju jättebra :-) Vi åt plockmat på kvällen

och knäckte bubblet S. fick av sina kunder :-) De där små rullarna ni ser längst till höger som ser ut som vårrullar/piroger är hur enkla som helst och görgoda! Ta en fetaost och dela den i stavar, rulla ut en halv filodegsplatta och rulla in osten, vik in kanterna. Sen steker man den i 50/50 olivolja och rapsolja tills de är gyllenbruna :-) Tittade på "The place beyond the pines", helt okej! Sen startade vi första säsongen med "Newsroom" med Jeff Daniels i huvudrollen, en serie helt i min smak :-) Snabb handling och sköna karaktärer. Inget slår ju Suits men eftersom vi tittat ikapp de säsongerna behövde vi nåt mer :-) Idag har vi hittills tagit undan utemöblerna

Soffan står på andra sidan, bara att inse att säsongen är över. Fast det är varmt i solen idag :-) Jag har röjt undan i köket

Och helt plötsligt blev det lite tomt, får se vad jag hittar för fint att ställa dit :-) Men tycker om när det är cleant också, får panik på bänkar som är överfulla med grejer! Så S. 8 kilo proteinpulver fick vackert flytta ner i lådan :-) S. har skruvat upp första ramen med bilderna som jag framkallade



Så att vi aldrig glömmer allt slit med vårt lilla hus :-) Resten av dagen är öppen för förslag, det enda säkra jag vet är att jag ska laga lammstek idag, basta! Återkommer med recept, har inte riktigt bestämt mig än vilken typ jag är sugen på... Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: