Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Veggie day

Kategori: Allmänt

Hej! Idag blev det vegetariskt till middag, en lasagne :-) Stackars S. har pratat om att han vill ha det typ sen vi blev ihop... Och hoppsan hejsan, nästan 8 år senare händer det! Mycket kan man kalla det, och trög i starten är nog ett av uttrycken ;-) Iaf så joxade jag ihop den av vad jag hade hemma. Så jag började med att fräsa gul lök, bladspenat och pressad vitlök i olivolja

Trodde jag hade en hel påse spenat, visade sig att det bara var 1/4... Men det gick bra de å :-) Fräs ihop det med salt, peppar och lite lite muskot,tills det ser ut såhär

och dra av från plattan. Jag hittade en sån här i kylen så det fick agera sås

Sen varvar man färska lasagneplattor med grönsaksfräs och "sås" i en form och smular på feta/getost

Glöm inte lite svartpeppar mellan varven. Släng över lite färsk timjan och avsluta med en skivad mozzarella

Oj fel håll, men ni fattar :-) Sen skjuts in i ugnen på 225 grader i typ 15-20 min. Plocka ut när den fått fin färg

Och sen är det bara moffa loss! Blev riktigt riktigt gott, vill man slänga i lite svamp, zucchini eller annat är det ju bara att göra det :-) Sen drog jag till stallet för en hoppföreläsning




Mycket lärorik :-) Nu blir det slapp i soffan till Newsroom. Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: