Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Röj!

Kategori: Allmänt

Hej! Haft en lugn hemmakväll med min fina snickare som jobbat hela helgen medans jag varit i stugan och höstfixat :-) Mycket frisk luft och kroppsarbete, hade nästan glömt hur det känns ;-) Vi kom ner i torsdags och hade den här lilla längan som första prio...

Häcken på baksidan som inte blivit klippt på några år. Och merparten av den sablarns vegetationen består av såna här

blandat med hagtorn och nåt annat snårigt, så man kan säga att det var sådär halvkul! Men skönt att den är borta :-) Eller ja, skiten ska ju eldas också men det får bli till våren, blåste alldeles för mycket nu

Lite av det nere, både jag och J. hade glömt hur stor åkern bakom var ;-)




Ja just nu är det ju kanske inte dösnyggt men jag räknar kallt med att hälften liksom har försvunnit av sig själv till våren, hehe! ;-) Få'la se hur det blir med den idén... Syrenerna fick också möta stora grensax-döden, de var mer träd än syrener just nu så det var dags!


Blir nog också perfekt till våren :-) Jag hann också måla en av våra gavlar som ligger i konstant solgass, tar myyycket stryk av det. När pappa tilläggsisolerade för några år sen så målade han den nya panelen med linoljefärg, skitbra är det! Drygt och lättstruket :-) Såhär såg det stackars träet ut innan



Sen tar man bara lite sånt här och spär färgen med

Och sen kör man bara, behövs väldigt lite färg så det går fort!

Hälften klart

Sen så, i skick som ny :-) Var lite inne på att köra linoljefärg till oss också men då vi ville ha grundat trä så sprack det. Men jag gillar det helt klart :-) I övrigt så har vi ätit god mat
Pappa gjorde cognacsgravad biff med parmesantoppar och nobissås, alltså det är så gott så man dööör! Jag valde sen lite enklare vägen och funderade på "en plattas mat"... Kom fram till att fisksoppan var perfekt till det!

Allt i ett, tokenkelt :-) Så efter några dagars minisemester laddar jag inför ny arbetsvecka, snart är det ju oktober herregud! Snart jul ;-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: