Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

New York

Kategori: Allmänt

Så, då kör vi sista reseinlägget - på pricken två veckor efter vi kom hem :-) New York är ju min favvostad alla kategorier och det var ju en himlans tur att S. också förälskade sig i den ;-) Vi tog inrikesflyg med Delta från L.V, det är nog coolt att köra och se saker på vägen men då får man nog räkna 1-2 veckor i bil (4,5 timmes flygning) och det hade vi helt enkelt inte tid med! Först och främst: hotellet - Affinia Shelburne :-) Jag kommer aldrig att bo någon annanstans - det var heeelt perfekt! Och inga sirener nätterna igenom, vilket jag varnade S. för innan vi kom dit... Men det var så tyst och skönt så :-) Men samtidigt 10 minuters promenad från "allt". Så det är definitivt veckans tips om ni funderar på en tripp dit! Ligger på 37th och Lexington vilket också är helt perfekt om man landar på JFK, raka spåret in.

Utsikten från vårt hotellrum :-)
Vi spenderade tid i parken, gick på bio, shoppade kläder åt S., gick runt och tittade på "allt", åkte turistbuss och lite till. Framförallt stukade jag ju min fot riktigt illa dag två så det gjorde att orken tröt något men det vi inte hann med den här gången tar vi framöver, jag fyller ju också 30 någon gång... Om VÄLDIGT länge... ;-)



Fransesco's pizza vid Lincoln Square - de é grejer det :-)

Första gången på Times Square för S. :-)

Alltså kolhydrater - det är ju så gott!

Laddade för 30-årsmiddag på Colicchio & Sons, också ett tips om ni vill ha en urbra restaurang för nåt lite mer speciellt tillfälle :-) Ligger nere i korsningen av 16th och 10th ave.

Dagarna efter var det bara att halta runt, men självklart färgkoordinerad! ;-)

Sista kvällen tog vi oss ut på Brooklynbron :-) Ja, det är ju helt enkelt en väldigt trevlig stad! Nu har jag fått med alla städer, om någon vill ha mer detaljer eller andra tips är det bara att fråga - blir för mycket att skriva allt här. Att vi hade det fantastiskt hoppas jag har framgått :-D Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: