Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Friskvård och firre med täcke

Kategori: Allmänt

Hej! Idag efter jobbet svängde jag in på biltema och införskaffade hantlar mer i min viktklass... ;-)

Kettlebellsen känns liiite för tunga för mig! Kör styrka varannan morgon och har saknat tyngder så imorgon ska jag premiära dom :-) 279:- var som hittat! Till middag hittade jag på torsk med täcke, busenkelt: Lägg filéer i en form och salta och peppra. Ta fram matberedaren och häll 2 msk citronsaft, 2 msk vitt vin, 1 msk creme fraiche, färsk timjan och färsk basilika - ungefär 3 msk av varje. Ringla på olivolja och lägg ner 2 skivor dagsgammalt bröd (ta ströbröd om du inte har, jag hade tomat & olivbröd från Ica) och 1/4 dels bit ost typ präst eller svecia. Salta och peppra

Och sen är det bara att mixa ihop till ett klet!

Och lägg på fisken. Jag hällde på nån msk vitt vin i formen innan jag ställde in den i ugnen

Kör i ugn på cirka 150 grader tills innertemperaturen är 55 grader. Vi körde på blomkålsmos idag (tror potatismos är godare till) men eftersom S. är helt galen i blomkålsmos så fick det bli det :-)

Det var det, hoppas ni haft en bra måndag :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: