Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Korvtisdag och fascination

Kategori: Allmänt

Hej! Hann aldrig uppdatera mer igår, men lillasyster kom med en rasande fart :-) Jag och lilleman tog en prommis till gungorna, men väl där fanns det nåt myyycket mer intressant än några trista gungor...

Nåt bakom hörnet, små små steg dit men till slut så...

En riktig grävmaskin! Som körde! :-D Japp, det ägnade vi de närmaste 40 minuterna åt ;-) Glad kille gick sen hela vägen hem och vid 15:12 tar jag upp telefonen och säger högt "nu tror jag din lillasyster har kommit" Responsen var väl kanske inte direkt överväldigande hehe, men sen fick jag sms om att hon kommit 15:09... Skumt hur man känner på sig vissa saker ibland :-) Idag blev det vanlig arbetsdag utan avbrott, har mycket att ta igen efter lediga veckan... Till middag gjorde jag korvgratäng, en sån snabb vardagsrätt som hängt med sen jag var liten. Man tärnar falukorv (hög kötthalt) och lägger i en form. Sen blandar man 5 dl creme fraiche med 3 äggulor, ganska mycket torkad körvel, riven ost efter vad man gillar och salt och peppar såklart! Häll det över korven och in i ugnen 20-25 minuter på 225 grader. Jag måste prompt ha pressad potatis till men det väljer man själv ;-)

Bra vardagsrätt, och tro inte att ni kan strunta i körveln! Just sayin'... Nu ska jag fortsätta slappa och ta tag i allt här hemma med tvätt och städ en annan dag :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: