Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Lammfilé på salladsbädd

Kategori: Allmänt

I fredags gjorde vi en ny hittepårätt, struntade i potatis och körde bara på sallad. Vi hittade lammfilé på ica för halva priset så det fick bli det :) Först körde jag karamelliserad rödlök, skiva bara tunt och ner i en panna med smör och fräs runt. Sen på med lite vitvinsvinäger och honung och lite vatten och låt de puttra på typ 20 minuter
Precis i början... Och efter lite värme så blir det såhär göttigt
Sött och kletigt ;) Sen fräste jag haricot verts i vitlök och olivolja
Och när det var klart ringlade jag bara över lite tryffelolja. Gjorde *surprise* en getostcreme till, tröttnar ALDRIG på det :) Nu hade jag i lite lite vispgrädde för att få den lite mjukare än om man bara har creme fraiche. Joxa ihop en slät smet och salta & peppra. Lägg upp blandsallad, blandade kalamataoliver, haricot verts och rödlök på en tallrik. Lammfilén körde jag i pannan till medium, det väljer man själv vad man gillar :)
Åt upp hela portionen på två röda :) Och fort går det! Ikväll ska jag laga lammgryta, märks att  i gillar lamm här hemma va? Råkade bli så den här helgen helt enkelt... Om det blir god middag idag återkommer jag, har aldrig gjort det tidigare men jag  kör som vanligt, lite ditt och datt :) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: