Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Låsning

Kategori: Allmänt

Blir galen, min skuldra har fortfarande värsta låsningen! Tränade imorse och försökte stretcha ut det, låg i massagestolen på jobbet och ligger på spikmattan nu... Det plus lite yoga imorgon BORDE fixa biffen, annars vet jag inte vad jag gör! Men men, man ska känna att man leve å ;-) Idag gjorde jag torsk med ägg & persiljesås till middag, älskar den rätten :-) Torsken kör jag alltid i ugn på typ 125 grader till 55 graders innertemperatur. Såsen gör jag på klassiskt.
vis med
Smälter smör och vispar ner lite vitpeppar och idealmjöl. Sen häller jag på mjölk och vispgrädde till en bra konsistens, smakar av med salt. Häller i nån msk persilja och låter det koka ihop. Sen delar jag två hårdkokta ägg två gånger var i delaren

Och så ner med det i såsen! Låt det bli såsigt och kolla kryddningen. Idag testade jag mandolinen för första gången, rev morötter och hällde på olivolja och citronsaft, gott blev det :-) Kokt potatis till och sen blev vi mätta idag också!

Sen åkte vi på biblioteket och provianterade upp lite (igen)

Är en riktig biblioteksnörd, älskar att gå omkring där och välja - helt gratis dessutom :-D Till kvällsfika blev det en ny favvo - kesella med honung och frukt, idag blev det päron

Hoppas ni alla haft en bra start på veckan, märker ni att våren är på väg? :-D Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: