Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Salami & getostpaj

Kategori: Allmänt

Hej! Idag har det varit en dag med IKEA-handling, dock inte hit hem utan till jobbet ;) Köpte två rullgardiner och en tavla bara hem till oss, har svårt att liksom slå på "hemhjärnan" när jag ska handlar till jobbet. När jag kom hem svängde jag ihop en paj till middag, hade egentligen tänkt göra cannelloni men var osugen på pasta så jag ändrade mig :) Gjorde en vanlig pajdeg och förgräddade den cirka 10 minuter på 225 grader. Sen fräste jag en gul lök och en vitlöksklyfta i olivolja innan jag slängde ner ½ påse bladspenat
Sen tärnade jag en Zeta getost (går lika bra med feta) och salami i mindre bitar, la allt i formen
Och hällde på en blandning av 4 ägg, 1 dl mjölk och 1 del vispgrädde och rev över prästost. Grädda i 20-30 minuter på 225 grader tills den fått fin färg
Servera med en sallad :) Imorgon ska jag välja färg till mitt rum på jobbet, lite i valet och kvalet så vi får se vad det blir... Puss & kram!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: