Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Arancini och egoboost

Kategori: Allmänt

Hej! Vi sitter i varsin fåtölj/sida av soffan/gungstol och tittar på hatmatchen ;) Är väl som alltid måttligt intresserad men liiite spännande är det ju... Idag gjorde jag arancini till middagstillbehör, hade överbliven risotto från i fredags och baguette från igår som jag inte ville slänga :) Gjorde kanske inte helt enligt boken men när gör jag nånsin det? Vill ni göra så är det busenkelt! Allt man behöver är det här
och ett litet uppvispat ägg :) Såhär gjorde jag:
 
 
 
 
 
Osten smälter liksom och så är det frasigt och gött utanpå! I övrigt åt vi rester från igår eftersom vi hade en del över... Gårdagskvällen var precis sådär som en familjekväll ska va - mat, spel på paddorna och egoboost åt moster ;) S. roade sig med den yngre generationen och spelade spel på paddan, hööög koncentration under hela tiden
Från båda håll alltså ;) Vi andra umgicks och sen fick 11-åringen en penna att rita med på duken, det var ju liksom papper... Lyckan var stor! :) Och ännu mer för mig när jag såg vad flickebarnet pysslat med
Hehe, jodå - hon vet hur hon ska smörja sin gamla moster den där! Idag har vi mest slappat och laddar inför att jullovet är på väg att ta slut, tur att vi gillar våra jobb :) Puss & kram!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: