Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Resetips

Kategori: Allmänt

Får ibland frågor om vad jag använder för forum och sidor när jag bokar våra resor. Vi har aldrig åkt på en charterresa tillsammans, tycker det är lite kul att sy ihop och fixa själv :) Sen vi började bygga har det varit skralt med resandet men innan dess var vi rätt duktiga på att ta oss iväg, ska väl förhoppningsvis bli så igen :)
 
Först och främst: tripadvisor, tripadvisor, tripadvisor! Har använt denna sida sen den knappt hade någon info oh då bara om hotell men tyckte den var bra redan då :) Nu är den ju ett veritabelt uppslagsverk om tamejtusan allt inom resande och resmål, mitt fokus ligger mest på hotell och någon enstaka gång på restauranger. Jag är alltid noga med att skriva recensioner och då alltid på engelska. Framförallt tycker jag att bilderna är till stor hjälp, har en gång avbokat ett hotell i London knappt en vecka innan vi skulle åka tack vare en medlems "behind the proffsfotos".
 
Hyrbil: www.rentalcars.com - alla stora samlade på samma ställe och en smidig app som man har alla dokument i.
 
Hotellrum: förr i tiden alltid www.bokahotell.se men jag tycker de har tappat lite. Dock går jag alltid i och tittar. Ofta blir det www.trivago.se för bra samlad lista MEN det man ofta glömmer är att faktiskt boka direkt med hotellet. Vårt hotell i New York denna resa bokade jag direkt med dom = gratis WiFi och en flaska vin - tackarrr! :)
 
Går ni i restankar kommer här några hotelltips:
 
Vi börjar såklart med the Towns of Towns - Söndsvall :D Om vi inte bor hos kompisar när vi åker hem är det Elite Knaust som gäller :)
 
Edinburgh - superfräscht!
 
Rom: Liten gömd pärla! Ja, det ligger utanför muren men inte alls långt och herreminje vad man hamnar bland trevliga restauranger som alla infödingar går på :)
 
Barca: Pool på taket och mitt i smeten, jag och M. hade en toppenweekend här!
 
Venedig: Gulligt i överflöd!
 
New York: Var ett tag sedan jag var där sist men då var iaf
http://www.modernehotelnyc.com/ ett superställe och jag tror inte det har ändrats :) Litet som tusan men nära till allt och supergullig personal!
Denna sväng blir det http://www.affinia.com/shelburne - fingers crossed ;)
 
London.... Återkommer om jag skulle lyckas hitta ett fräscht hotell med bra frukost, schyssta rum och prisvärt ;) Hittills ingen framgång
 
Nämen om man skulle googla på en charterresa i februari...? ;) Puss & kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: