Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Solpepp och spruta!

Kategori: Allmänt

Hej på er! Först ska jag bara säga att jag såg att min besöksstatistik sköt i höjden på nyår och om någon hoppades på recept eller matinspiration är jag ledsen om jag gjorde er besvikna 😊 Vi åt en jättegod middag (rubbin it in) där jag gjorde hummersoppa tillförrätt, sen oxfilé med sherrysalviasås till huvudrätt (såsen finns under mat och bak-kategorin) och till efterrätt hade J . och E gjort en jättegod pannacotta som jag tyvärr inte har receptet på... Hummersoppa kan ni bara ta vilket recept som helst och sen lägga hummerköttet i botten tillsammans med en klick vispad grädde (ja, vispad), häll över soppan och sen lägger ni bara på en smördegsstick penslad med ägg och kummin - supergott! Jag stod också för kaffekokandet på nyår och lyckades väl sisådär...
Struntade i locket - skulle jag inte ha gjort! Hehe, fick brygga en ny panna illa kvickt för att hinna få i oss desserten innan tolvslaget 😊 Idag har vi äntligen varit en vända till tippen med alla kartonger, gamla färgburkar och ett kylskåp som stått på altanen i ett halvår - döskönt att bli av med allt! Vi var också och tog vaccin eftersom jag på nyårsdagen bokade vårens resa - Hepatit A känns bra att ha som grundskydd och så tog S. sin första TBE-dos, inte en dag för tidigt! Längtar som tusan gör vi, bokat en surf-yogaresa till Marocko och sitter nu och knarkar bilder och smider planer 😊 Rykten säger att det även ska finnas ridutflykter 😁 Blir nog bra vilket som! Hotellet heter Paradis Plage och ligger strax utanför Agadir, ingen av oss har varit i Marocko så det ska bli spännande!
I den till vänster ska jag ligga raklång med en bok tänkte jag 😉
Ligger precis vid havet så det ska bara vara att gå ner och ha surflektionerna, vi får väl se hur det går med den biten... 😉 Ska bli toppenroligt i vilket fall! Nu ska jag väl fundera på kvällens middag, dag och tidsvill är bara förnamnet här hemma... Puss & kram!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Ser helt fantastiskt ut!!!😃 Kram

    2015-01-03 | 21:31:07

Kommentera inlägget här: