Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Superbra tårtbotten!

Kategori: Mat & bak

Hej igen! Alltså den blev faktiskt så himla bra så jag kommer nog aldrig göra nån annan tårtbotten 😊 Och supersimpel, gäller bara att vispa ägg och socker riktigt luftigt, alltså vi snackar cirka 5 minuter. I vanliga fall kör jag max tre min för att inte äggvitetrådarna ska släppa men här är det så mycket mer ägg än socker,vet inte om det påverkar? Iaf: sätt ugnen på 175 grader, vispa 4 ägg och 2 dl socker riktigt pösigt. Blanda 1 dl vetemjöl med 1 dl potatismjöl och 3 tsk bakpulver. RÖR ner mjölblandningen i smeten och häll i en smörad och bröad form. Grädda i cirka 40 min men kom ihåg att kolla för just din ugn, kanske bara behövs 25, eller 50... Sen är det bara att skiva i tre delar och fylla 😊 Idag hade jag mosad banan och kesella med vaniljsocker första varvet, lemoncurd med blåbär andra och slutligen grädde och massa bär - birthdayboy får som alltid önska tårta och han tyckte denna var topp tre så det slank ner 😊 

Nu ska jag dejta kudden efter en solig dag, hörs! Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: