Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Lusselelle!

Kategori: Allmänt

Visst finns det någon låt som heter så???
Lucia idag alltså, backen är fortfarande lika grön som förra veckan så nån vidare
julstämning vill inte infinna sig men i år så tycker jag faktiskt att det känns helt okej!
Tidigt på jobbet imorse för att rodda lite innan tänkte jag men när jag kom så var allt
redan klart... Jahapp! Inte klagar jag på det inte ;) När alla elever börjar fylla salen och
1:orna kommer in är det en liten tjej i den klassen som tar ett djupt andetag och utbrister "Aah, jag älskar doften av mörkt!" (salen är mörklagd för att luciatåget ska synas) Haha ja vad säger man på det? Säga vad man vill om mina elever, men de får mig definitivt att skratta x antal gånger per dag!

Helgen spenderas med pinglorna i Hässelby där det fikades bort några timmar och sen åkte vi direkt ut till Bålsta där S. fick dra på sig arbetsbyxorna och vi flickor åkte till Barkarby ;)
Sen läste jag och 4-åringen Nalle Puh och Heffaklumpen, sen läste vi Nalle Puh och Heffaklumpen,
sen kollade vi på Nils Karlsson Pyssling OCH läste Nalle Puh och Heffaklumpen, och sist men inte minst så guess what? Jo då läste vi Nalle Puh och Heffaklumpen! ;) Myspys!

Idag har jag postat ritningarna till Patrik, min käre svåger och som också har
elektriker på sitt visitkort. Han ska titta och se hur vi skulle kunna dra elen på ett smart
sätt så vi slipper så mycket sladdar och kablar, väldigt glada är vi för den hjälpen!

Igår försökte jag få S. att gå med på att vi skulle ansvara för varsitt rum i huset
och att den andra inte får se det innan det är klart. Jag föreslog att jag skulle ta vårt sorum och att S. skulle ha badrummet på nedervåningen då jag helt ärligt inte känner mig så kräsen när det gäller badrummen... Nu vill jag ju inte ha avocadogrönt kakel med en liten twist av orange duschblandare men har liksom ingen klar bild, som jag har med köket t.ex! Men det blev tvärnit på den! Så S. tar sovrummet på nedervåningen istället, han ville inte ansvara för ett sånt rum som "du kommer få leva med i 30 år" Damn! Men värt ett försök :)

Annelie har postat ritningarna nu så vi väntar med spänning på det slutgiltiga resultatet!
Mycket att tänka på men jag går ju också på jullov nästa vecka så då har jag lite ledig tid att ägna åt diverse "småpyssel", ska bli skönt!

Ingen bild idag, inget recept... Vissa dagar är helt enkelt mer inspirerande än andra ;)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: