Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Friday, friday, gotta get down on friday...

Kategori: Allmänt

Vilket förövrigt är titeln på en låt som jag fullständigt hatar! Och som självklart mina elever var generösa nog att visa mig på Utuben för att den tillsammans med den också fullständigt skitjobbiga "skjorta kavaj och röda byxor, röda byxor, röda byxor" för evigt kommer att eka i mitt huvud... Men det är ju trots allt fredag så kändes som en passande titel!

Jag har ju haft lov sen i tisdags så har ingen speciell ledighetskänsla inför helgen men imorgon är det den "årliga" (ja jag vet att det var lite länge sen nu men who's counting?) lindholmska/fremnellska/wallefeltska/ohlssonska/eklundska/krasserska släkträffen! Nu glömde jag nog nåt efternamn men då får ni helt enkelt ta det personligt ;)
Vet inte om vi behöver ladda inför den precis men kul ska det bli :)

Dagen (ja, dagen!) har spenderats på Vapiano Stureplan med äldsta systerdottern där det babblades bort ett par timmar... Har ju spenderingsförbud men idag bröt jag det litegrann :)
Och självklart rycker moster in vid betalning när stackaren står där med sina uppradade 20-lappar och 10-kronorsmynt och upptäcker att det fattas 40:-... "Eh, Alexandra, kom en stund! (med tillhörande vinkning) Ger du mig ditt kort?" Absoluteley stumpan! :)

Sen skildes vi åt och jag letade rätt på S. som jobbar 3 meter därifrån inne på fiiiiiiina Biblioteksgatan och kunde lifta hem med honom in the batmobil... Stackars kärra säger jag bara! Mottot från hans chaufför är "amen jag måste hålla full gas hela tiden, det är så med den här bilen"... Sure baby, if U say so... Jag tänker iaf inte rulla den igenom nån besiktning ;)

Huset då people, huset!
Idag fick vi papper från min nya bästis Weine på kommunens VA-avdelning att de fixar vatten och avlopp till oss! Dock måste vi ha ett pumphus på tomten eftersom vi har nån lutning som inte möjliggör för ledningen att nånting nånting. Men ett sådant skulle kosta runt 20.000:- så det kändes ändå helt okej, bara skönt att vi får det klart :)

För er som undrar så är jag också bland mycket annat självdiagnosticerad med dyskalkyli, alltså som dyslexi fast för matte! Det är sånt man lär sig när man jobbar i en skola ser ni, väry händy ;) Så när det kommer hem papper med siffror på och till råga på allt gradantal eller andra krumelurer så blir jag alltid helt plötsligt out of the blue väldigt kissnödig och måste på toa så får S. läsa och förklara för en tappad själ senare :)
Vi liksom kompletterar varann! Eller egentligen vet jag inte vad jag bidrar med så mycket i själva byggandet och ritningar men det lät bra, eller hur? Det jag kompletterar mest på är nog att dra på kostnaden på nåt när S. har fått till nån rabatt... "Vad bra, då har vi ju råd med det här" ;)

Som sagt fredag, och nu ska jag hoppa in till köket och laga den väldigtmångagångerätna kycklingratängen! Den är det ingen som känner igen va? ;)

Hoppas ni alla får en sköööön fredagskväll! (Och nä, det är ingen mening att ni frågar mig om Idol för det slutade jag titta på för fyra år sen) I mean for the love of god, hitta på nåt nytt!

Kommentarer

  • Johan säger:

    Vill du att jag ska göra ett enkelt excel-blad åt dig som du kan skriva in alla kostnader osv. med rabatter och sånt?

    2011-11-05 | 06:49:38

Kommentera inlägget här: