Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

La familia!

Kategori: Allmänt

Söndag kväll och har precis dimpit (är det ett ord?) ner i soffan efter en hel helg i släktens tecken!
Igår var det som sagt släktträff, mycket trevligt :) Och trots att paparazziblixtarna smattrade som popcorn i en kastrull lyckades jag inte ta en enda bild under kvällen... Som mina kära elever skulle säga; Fail på den!
Kvällen avrundades ganska tidigt då vi har ungefär 72 barn i släkten vid det här laget! Imponerad av att alla höll sams och t.o.m. anordnade hårdrocksdiso mitt i allting, där yours truly vann dansstopp-tävlingen.. Joråsatte... ;) Några moves sitter fortfarande! Att domarna bestod av en 6-åring och en 9-åring varav en var min något partiska systerdotter håller jag för mig själv ;)

Kvällen och natten spenderas hos kusin Pelle och Nina, mäkta trevligt!
Tror faktiskt att denna lilla klutt kvalar in på 1-platsen för världens gulligaste kusinbarn!
Ladies and gentlemen; Sam!


"Jag är inte trött, jag kan hålla mig vaken"

Trivdes alldeles förträffligt i Stefans famn :) och i alla famnar för den delen, otroligt trygg liten parvel!
Trivdes alldeles förträffligt i Stefans famn :) och i alla famnar för den delen, otroligt trygg liten parvel!


Efter avsked i Vallentuna tog vi plats i The Fuzz för hemfärd till de södra delarna av länet, där vi släktifierade oss ännu mer med min kära morfar och hans fru Ulla, som kom och tittade på tomten och sen käkade vi middag här hemma, mycket mysigt!
Körde på en klassiker idag med, balsamfilé! Ibland är det som att luften går ur oss och då kör vi bara på säkra kort och andra gånger ska den minsann lekas både morberg, lawson, oliver och mannerström på en och samma gång och experimentfaktorn är hög!

Tittade lite på ritningarna och Ulla kom med det braiga förslaget att ha öppen spis på båda våningarna.. Nu fick vi något att fundera på!
Och eftersom jag är halvfinne (I know, hard to believe) kom den uppenbara frågan, "vart är bastun?" Hmm jo det var så att vi inte ska ha nån... Vi kör på en stor walk-in-dusch istället! Och förhoppningsvis kan den får rundade hörn så den blir riktigt sådär staijlaaad men alla såna detaljer är en senare fråga!
Morfar och Stefan funderar på tomten

Fick också månadens utmaning av Ulla i form av denna vacrka orkidé! Att hålla dessa rackare vid liv (eller nån blomma för den delen) är ju ungefär som att be S. byta en blöja... Mirakel kan ske men troligtvis inte. Men jag ska göra mitt bästa :)

3-stänglad och allt.. The pressure's on!

Nu mina kära smulor hör jag att S. börjar bli klar i köket så nu blir det till att krypa upp i soffan och slå på "så mycket bättre" på tv4play... I'm such a tant!

Ha en superskön söndagskväll!

Puss & kram!

Kommentarer

  • N säger:

    Tack för en jättetrevlig helg! Ni är så fina alla 4! Jag är glad att P bidrar med så fin släkt ;). Asså den här bloggen.... den är en keeper ;).



    Kram N

    2011-11-06 | 20:34:53
  • Emelie säger:

    Åh, Såååå mycket bättre! Tur att jag hittade in hit så att jag fick en påminnelse om att det var det jag skulle göra ikväll.

    Jag sa det förra säsongen, men måste säga det igen; det måste vara världens mysigaste/bästa tv-program! :)



    För övrigt skitkul med en blogg att följa, men det vet ni redan ;)

    2011-11-06 | 21:04:01

Kommentera inlägget här: