Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Manic monday!

Kategori: Allmänt

Hade ju som sagt lov några dagar förra veckan och igår när det var dags att sova var det bara one of those nights... Helt impossible med andra ord! Imorse när klockan ringde trodde jag att jag skulle få trycka i mig en kopp sprit med socker i för att vakna till men jag körde på mitt vanliga gröna te utan socker och det gick det å.. Nästan... ;) Min bror kan inte förstå hur jag kan dricka grönt te "au natural", men se det går så bra så :)

Sladdade iväg till jobbet i vanlig ordning och hade klantigt nog bokat in ett möte sent på eftermiddagen, för det första på en måndag och för det andra första dagen tillbaka efter lovet. Sucker! Men det gick bra och jag lyckades nog framstå som väldigt pigg och alert när det enda jag ville var att klämma ut blåbärssylten ur bullängden jag köpt på lunchen (alltså till vårt stormöte, inte till mig själv! Vad tar ni mig för, en flubber?;)) och typ snorta upp den för maximal socker- och E-ämnes-effekt!

Efter mötet är det bara jag och en av mina chefer (jag har 4 st) kvar på skolan när han kommer in till mitt rum precis när jag håller på att packa ihop och frågar "är det du som är där borta på toaletten?" Eeh, nä, som du ser så står jag här framför dig, alive and kicking! "Den är låst, är det nån kvar mer än du och jag?" Här börjar han bli lite smått stirrig och jag tror att han tänker samma som jag.. D.v.s. tänk om det ligger en döing där inne nu! Vi kom på att den varit låst i typ 2 timmar... Spooky shit! Vi går bort och han knackar på några gånger och jag går direkt in i nåt jäkla "focusmode" och är beredd på det värsta... Sen får han iaf upp en nyckelknippa och kan låsa upp utifrån, dörren glider upp och det är.... tomt.... Hahaha vilken himla syn vi måste ha varit... Tur ingen såg oss! Men om det hade legat en döing där inne hade jag nog löst det också... Eller? ;)



Typ en sån här var jag beredd på... Stabil kurator va? ;)

När jag kom hem hade nybyggnadskartan från kommunen kommit, det tackar vi för! Och i 3 exemplar kom den också, de har nog tänkt på mig där känns det som... S. kan sitta och rita på riktigt och jag kan vara som den snoriga ungen bredvid man ger en penna och säger "jag ritar här så ritar du på ditt papper, sen ska vi gå ut till gungan"


Tror ni jag fattar muchos eller???!! Nä det där lämnar jag åt proffsen att leka med. Men betalningen kan jag sköta, drygt 7000:- vill kommunen ha för denna lilla pappersbit... Sick!

Har återigen en begynnade förkylning på gång så ikväll blir det ingen prommis utan bara soffläge!

Puss & kram!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: