Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Och vart ska bilen sova..?

Kategori: Allmänt

Fått veta nu svart på vitt att garaget absolut inte får stå där vi ville ha det, det är absolut inte möjligt... *SUCK*
Grannen mittemot har sitt garage preeeeecis vid tomtgränsen men se han har ju bott där så länge att han fick dispens innan nån av oss ens var född! Och nu är det nya regler serni och här går inte för sig att komma här och komma här och smälla upp nåt garage inte.. Nänä lilla stumpan...!
Bit ihop och kom igen! Vill inte köra bryt ihop och kom igen för jag har en känsla av att det kommer komma bra mycket värre grejer att irritera sig på och vill inte göra av med hela kvoten än ;)

Jaha mer då!? Igår hade ingen av oss nåt kvällsjobb eller annat kvällsgöra så vi gasade ner till min kära morfar i Ösmo och hämtade upp honom för att åka till deras lantställe där vi får förvara lite grejer, vilket är väldigt väldigt hjälpsamt! Så nu står det en massa golv och annat byggmaterial där och får sova över vintern :) Känns som att vi kommer ha saker precis överallt innan detta är klart.... Får göra en lista allteftersom och checka av när det är inflytt.. "Hämtar du hushållspappershållaren, hårtorken och micron hos mamma? Så hämtar jag tvättkorgen, skostället och crosstrainern hos mormor och svänger sen förbi Johan och hämtar vinstället, juicepressen och mitt förstånd på vägen hem..." Nä nu är jag såndära pessimist, usch! ;)

Vi får helt enkelt se allteftersom och dra några djupa andetag :)

S. har idag kollat på verktyg borta in the big U.S då det är billigare att köpa där. Men sen ska ju lilla skatteverket ha sitt så vi får väl se hur det blir... Misstänker att det blev lite tryckkokare i hjärnan för han gick precis bort till J. och skulle "köra ett lir" för att rensa skallen tror jag :)

Så jag har heeeela soffan för mig själv och ska nog tina mig en lussebulle (i ugnen då vi fortfarande inte har ställt in micron efter visningen) och kolla på nåt "bra"... Tror ni jag lyckas med det? :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: