Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

153779:-

Kategori: Allmänt

Det är dyrt med vatten hörni... Hade precis betalat kommunen drygt 45.000:- och idag damp nästa faktura ner i handen på 153779:- för vatten och avlopp :) Och det sjuka är att det är en ganska liten summa om man jämför med vad många andra kan få betala!

Markjobbet fortsätter, nu är rätt mycket sten på plats och imorgon kommer utsättaren från kommunen... Nån har klantat sig och fortsättning lär följa på detta men måtten på vårt hus stämmer helt plötsligt inte med måtten på ritningen av tomten... Antingen är det arkitekten eller kommunen, men det är inte vi och jag tänker kräva kompensation som ren princip. Allt slutar nog väl men vi får se, bitchAlex är ute ur sin håla ;)

Skänkte bort en hel hög med ved idag så vi skulle slippa frakta bort allt.. Så fort det är gratis så, har jag lärt mig ;) Han nappade direkt, värmde upp huset med ved så det funkade ju finfint! Ibland får man vara lite om sig och kring sig, kan lova att S. ibland himlar med ögonen när jag "bara ska ta en lov på gatan för att se om nån vill hämta ved, alla har ju skorsten. Kommer snart!" :)

Nu är jag så trött på ögonen går i kors, har tömt lilla förrådet som ska demoleras imorgon heeela kvällen, så nu blir det till att sova.

Bilder på utvecklingen kommer till helgen :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: