Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Fortsättning

Kategori: Allmänt

på söndagen kommer här :-) Hann med att måla väggarna

och taket

med riktiga färgen en sväng, andra och sista lagret åker på imorgon :-) S. byggde fönsterkarmen

och grundade den

så nu är det såhär fint

Jag målade dörrkarmen

och sopade ;-) Detta jäklarns dammet alltså! Nu kanske ni undrar varför vi i hela friden lägger ner så mycket tid på garaget, och det kan man undra! ;-) Haha nämen skämt åsido så kommer ju detta vara S. lilla safe haven och som han uttrycker det "om nåt är fint från början vill jag hålla det fint", så därför har vi numera typ boendestandard i garaget... Fattas en toa, kylskåp och en vask - sen hade han kunnat bo där! Och det är också därför vi har spacklat allting 3 gånger, och slipat, och grundat och målat och ska måla golvet och har dragit in golvvärme och extra isolering... ;-) Imorrn eller på tisdag ska vi hämta garageporten, jag har bara sett den på bild men det såg bra ut - huvudsaken är att den är eldriven! När jag var liten och såg såna portar på amerikanska (alltid amerikanska) filmer tänkte jag tyst för mig själv "när jag blir stor, då ska jag också ha garage med fjärrkontrollsport... Då är man stor på riktigt" Haha jodå, så nu blir jag stor på riktigt! It's all in the port ;-) Till middag idag fick det bli pizza, fast hemmagjord. Tror jag tipsat om den här degen förut men jag skriver den ändå, väldigt god är den: Smula 15 gram jäst med 3 dl ljummet vatten, 2 msk olivolja, 2 tsk salt, 1 dl durumvetemjöl och 5-6 dl vetemjöl eller vetemjöl special. Har du nån vetesur så kan du slänga i några matskedar sånt också, skadar inte :-) Knåda i maskin typ 10 minuter och jäs 45-60 minuter. Baka ut med händer eller kavel, blir 4 stora eller typ 9 mindre. Toppa och grädda på hööög värme typ 7 minuter. Klart!

Ber om ursäkt för kvalitén, fotade med S. iPhone... ;-) Idag gjorde jag flera små och toppade med lite allt möjligt, när pizzorna var klara slängde jag på rostade pinjenötter och basilika - gott :-) Hoppas alla haft en skön söndag, vi fortsätter här hemma hela veckan, trappleverans väntas också :-D Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: